Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Teoman - Rapsodi İstanbul - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
A+ A-
Gm             D       Bb         F
Al tüm param bu dedim boşver dedi sende kalsın
Gm         D     Bb    F 
Bi parça yeter ufak kopar ver yiyeceğinden
Gm        D    Bb       F
Etrafına bak onlardan olma sakın
Gm       D             Bb       F 
Yola koyul küçük küçük git buralardan

Gm   C  F    Bb        D#
Sokaklarda sapsarı yapraklar
A      D         Gm
Mazgallarda yağmurlar
   C     F       Bb      D#   
Hangi kentte bu denli acı var 
A           D         Gm     
Başka nerde İstanbul kadar

       Bb  Gm  Cm      F
Yapraklar   yatağın olsun 
      Bb  Gm  Cm     F    
Kırlangıç lar arkadaşların
       Bb  Gm  Cm     F   
Yıldızlar   yorganın olsun
        Bb    F        D         Gm
Hem zaten gökte işsiz güçsüz duruyorlar

Gm            D         Bb           F
Benden geçti ama sen yap, git buralardan
Gm               D         Bb             F
Bitene kadar bitmez hayat, bitti mi de biter ama
Gm          D       Bb     F
İçtim şaraplarını bu dünyanın
Gm             D          Bb           F
Kay ıslak güvertelerinde bütün güzel kadınların

       Bb  Gm  Cm    F
Büyük aşklar senin olsun
    Bb          F          D              Gm
Hem zaten boşu boşuna başkalarında duruyorlar
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar