Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Güntaç Özdemir - Benimle Yan - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: B | Abm | G#m Kapo: 0
A+ A-
Emaj7  F#     G#m
G#m    C#m7   D#m7   G#m

G#m     C#m7            D#m7        G#m7   C#m7  D#m7  G#m
Geri gelecek misin, günahın neyse onu bilelim
        C#m7        D#m7        G#m7
Sevebilecek misin nefret gibi beni yoksa
C#m7        D#m7          G#m7
Orada kal bebeğim belki de sana göre değilim

Emaj7  C#m7    D#m7     G#m7   Emaj7    C#m7     D#m7     G#m7
Sen girdin hayatıma çarparken oralarda buradaki kalbimdi kanayan
Emaj7  C#m7   D#m7    G#m7    Emaj7     C#m7      D#m7    G#m
Vazgeçtim aklımdan, eşimden, dostumdan, alay eder oldum sancımla

E
Hüzünlerini de al yanina
F#   
Ne olacak yanacaksan?
G#m
Benimle yan, benimle yan

E        
Çok mu şaşırırsın
       F#
Cehenneme kar yağdırsam
G#m
Benimle yan, benimle yan

E
Hüzünlerini de al yanına
F#
Ne olacak yanacaksan
G#m
Benimle yan, benimle yan

E
Ölüm gibi acıtır seni
F#      G#m
Yeniden doğduğun an
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Video Thumbs
Eren Küçükdoğan - Benimle Yan
Video Thumbs
Oğuzhan Aydın - Benimle Yan
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar