Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Sibel Sezal - Dönesim Geldi - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: B | Abm | G#m Kapo: 0
G#m              C#m
Farketmeden gelip geçiyor seneler
F#               B
Yaşadıkça çözülen garip bilmeceler
E                G#m
Bu virane geçmişi gönlüm neden heceler
D#7             E       D#7   G#m
Belki de onlara dönesim geldi

G#m            C#m
Dilimin ucunda zaman beni sayıklar
F#                 B
Kağıttan bir sandal dönmeyen uçurtmalar
E                G#m
Gönlümün bahçesine açılan patikalar
D#7              E       D#7
Belki de geçmişe dönesim geldi

G#m        C#m  D#7        G#m
Dönesim geldi,     dönesim geldi

G#m               C#m
Sabah bir sır gibi kopardı geceden
F#              B 
Her şeyi anlardı gözlerim gözlerinden
E               G#m
Zamansız ayrıldı ellerim ellerinden
D#7              E       D#7
Şimdi ise onları tutasım geldi

G#m              C#m
İçimde sen vardın bilmezdim bildiğini
F#                B
Anlamazdım o zaman neden üzdüğümü
E                 G#m
Nasıl da saklardım seni sevdiğimi
D#7              E       D#7
Şimdi ise onları diyesim geldi

G#m        C#m  D#7        G#m
Diyesim geldi,     diyesim geldi

G#m             C#m
Çözdükçe dolaşan bir yumaksın içimde 
F#             B
Sen geliyorsun kapılar açıldıkça
E          G#m
Gölgem gibi arkama bakındıkça
D#7          E       D#7
Dönüpte sana koşasım geldi

G#m                C#m
Dudaklarım titriyor adını söyledikçe
F#                B
Dönmek kolay değil içini bilmedikçe
E                G#m
Yaşayacak gibisin kalbim durmadıkça
D#7               E      D#7
Seni unutmak için ölesim geldi
 
G#m          C#m  D#7       G#m
Ölesim geldi,        ölesim geldi
NotlarX
Tab
Söz: Fikret Kızılok
Müzik: Özkan Samioğlu
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.