Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Bahadır Tatlıöz - Su Yolunu Bulur - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Ab | G# | Fm Kapo: 0
A+ A-
Fm   C#

Fm
Olacak olan bulur
Bbm
Su yolunu bulur
C#              Cm
Sen bunlara takılma

Eb 
Bir yabancı çıkar da
Bbm
Çarkını bozarsa 
Cm           Fm
O zaman beni hatırla

Fm   C#
 
     Fm          Bbm
Dört mevsimi bir gün kadar
   C#         Cm
Kayıp gider elden zaman
    Bbm         Fm
Ben masumum kalbim rahat
  C#
Allah da var

   Fm            Bbm
Dilden çıkan bir ok kadar
  C#           Cm
Acı vermez hiçbir tamam
     Bbm        Fm
Ben direndim, içim rahat
   C#
Allah da var

Fm
Olacak olan bulur
Bbm
Su yolunu bulur
C#              Cm
Sen bunlara takılma

Eb 
Bir yabancı çıkar da
Bbm
Çarkını bozarsa 
Cm           Fm
O zaman beni hatırla

   Fm            Bbm
Dilden çıkan bir ok kadar
  C#           Cm
Acı vermez hiçbir tamam
     Bbm        Fm
Ben direndim, içim rahat
   C#
Allah da var

Fm        Bbm
Ben sana yüzümü döndüm
C#              Cm
Her gün ağladım her gün öldüm
Bbm           Eb
Kalbimin derdini bilen
   Fm
Allah da var

Fm         Bbm
Sen mağrur taştan kördün
C#           Cm
Gönlün kadar küçük gördün
Eb           Bbm
Neyseki herşeyi gören
   C#
Allah da var
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar