Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Gökhan Türkmen - Büyük İnsan - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
A+ A-
Am          G                    Am
At savur at sevdayı bir yere fırlat
           G                  Am
Bitti sayıp acıyı kaldır öyle at
Am          G                 Am    
Sor herkese sor acılar unutuluyor
         G                   Am       
Ağlayınca gözlerinden silinmiyor
          G                 Am
Aşk her defasında bak bulunuyor
           G                C  
Bırakırım zamanı öyle biraz da
        G                      C   
Sen olmadan da yine geçer nasılsa
             G            Dm  
Hatırla bunları sakın unutma
          G     
Diyordun ama o zaman gülüyordun
F           Dm           G                    E 
Yanımdaydın canımdaydın şimdi nasıl geçer bu ömür
Em             F
Susma söyle nasıl yaşar böyle insan
Em             F
Susma konuş hadi anlat büyük insan
C                G
Söyle bir aşk mı çare olurdu zaman mı 
Dm               Em
Böyle kaldırıp  atardık ya sevdayı
Em             F       
Susma söyle nasıl yapar bunu insan
Em            F  
Susma nasıldı anlat hadi ayrılırsam
C              G 
Söyle hayat mı çare bulurdu kendin mi
Dm             Em 
Böyle büyük aşklar böyle mi biterdi
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar