Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Cem Belevi - Şeytan - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Ab | G# | Fm Kapo: 0
A+ A-
Fm  Dbmaj7

Fm                 Dbmaj7
Firar ettim, bu cezayı hakettim mi
      Bbm
İblis miyim? Bi melek mi
         C7           Fm
Tek bildiğim onu, özledim
                Dbmaj7
İhanetin bi farkı yok
              Bbm
Cinayetten failim o ve gerçekten
      C7              Fm
Katilimi ben çok özledim 

Fm
Diyemiyorum sana yine benim olsana
      Dbmaj7
İzliyorum kayıp giden hayatımı, uzaktan gururumla
Bbm
Direniyorum sana ne dönebiliyorum
C7
Her gün biraz daha ölüyorum

Fm                 Dbmaj7
Yemin ettim faydası yok 
                    Bbm
Kabul ettim bu gerçeği
                    C7            Fm
O bir şeytan cehenneminde çok inledim

Fm
Diyemiyorum sana yine benim olsana
      Dbmaj7
İzliyorum kayıp giden hayatımı, uzaktan gururumla
Bbm
Direniyorum sana ne dönebiliyorum
C7
Her gün biraz daha ölüyorum

Fm
Kaçıyorum aynalardan

Daha aşağılık mıyım aldatandan diye
Dbmaj7
Soruyorum aynı şeyi bin kere

İliklerime kadar işlemen niye
Bbm
Çıkamıyorum zihnimden kurtulamıyorum gerçeğini bilmekten
C7
Utanıyorum her şeye rağmen ayna da seven

Gözlerimi görmekten

Fm
Hem beni hem kendini yaktın

Cehennemin çukuruna attın
Dbmaj7
Bile bile azabını seviyorsam

Bende ruhumu şeytana sattım
Bbm
Bildiğim herşeyimi verdiğim benliğim

Uçurumuna gidiyor
C7
Öyle bir Yanlış yaptın ki

Dilimin Ucuna geliyor

Fm
Diyemiyorum sana yine benim olsana
      Dbmaj7
İzliyorum kayıp giden hayatımı, uzaktan gururumla
Bbm
Direniyorum sana ne dönebiliyorum
C7
Her gün biraz daha ölüyorum
NotlarX
Tab
Söz: Cem Belevi
Müzik:
 Cem Belevi
Düzenleme:
 İbrahim Küçükoğlu
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.