Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Bengü Beker - Defterli - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Ab | G# | Fm Kapo: 0
Cm  Eb  Db  Cm  Bbm  Cm
Cm  Eb  Db  Bbm  Db  Cm  Bbm  Db  Cm

Cm           Db     Bbm
Mektubumu yaktım verdim
Cm           Bbm    
Ona benden ala har olmaz
Cm         Db     Bbm          Cm
A canım vaktim geldi, aç bir şarap
               Bbm      Cm
Zeytin defne hazır, yok naz

Eb          Db   Bbm
Bir gölge misali sürgündüm
Eb         Db      Bbm
Kendine hasret bir yaz
Eb           Db     Bbm    Cm
Çalsın oynaşsın oğlan kızlar
             Db    Cm
Ben o’nun adını verdim
Cm          Db     Cm
Şimdi bu yeller haylaz

Cm
Ocağına düştüm defterli
Eb            Db
Gönlün sevmek ister mi?
Cm                 Bbm           Cm
Taa demin esti bi’ karayel, acımıyor
Cm
Kaderime küscem göster bi’
Eb             Db
Kim alttan kim üsttendi
Bbm                 Db            Cm
Yarama da bas, şu mecalim tuzu arıyor

Bbm             Db    Cm
Bıçağına bastım yarim kastendi

Cm  Eb  Db  Cm  Bbm  Cm 
Cm  Eb  Db  Bbm  Db  Cm  Bbm  Db  Cm

Cm         Db      Bbm
Teslimim artık ben de iki göze
Cm          Bbm
Mevlam hayırlar yaza 
Cm         Db     Bbm
A canım vaktim geldi, haber uçur
Cm               Bbm   Cm
Bi’ yeşil ev yakışır bize

Eb          Db   Bbm
Bir gölge misali sürgündüm
Eb         Db      Bbm
Kendine hasret bir yaz
Eb           Db     Bbm    Cm
Çalsın oynaşsın oğlan kızlar
             Db    Cm
Ben o’nun adını verdim
Cm          Db     Cm
Şimdi bu yeller haylaz

Cm
Ocağına düştüm defterli
Eb            Db
Gönlün sevmek ister mi?
Cm                 Bbm           Cm
Taa demin esti bi’ karayel, acımıyor
Cm
Kaderime küscem göster bi’
Eb             Db
Kim alttan kim üsttendi
Bbm                 Db            Cm
Yarama da bas, şu mecalim tuzu arıyor

Bbm             Db    Cm
Bıçağına bastım yarim kastendi
NotlarX
Tab
Söz: Mabel Matiz
Müzik: Canberk Ünsal, Mabel Matiz
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.