Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Can Bonomo - Oğlanlar Kızlar - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
A+ A-
Vay deli vay

Am
Çekti deri ceketi bastı gelişine vın

Hangi meyhane cana yakın
Dm                      Am
Çarptı omzunu yan aynasına bir günün
E7                         Am
Kanattı dikenini dalında gülün

Am
Kırdı rotasını günün ortasına

Yaptı kafasını vay anasına
Dm                            Am
Geçti geri bara buldu bir dal boş sigara
E7                     Am
Yaktı manitasının anısına

Am
Olan var olmayan var oğlanlar kızlar

Yalan var anlayan var yollarımız dar

Kanan var kanmayan var, içimde kana kana

Olan var olmayan var oğlanlar kızlar

Am
Böldü ekmeği dedi sonra yerim (Böldü ekmeği dedi sonra yerim)
Önce adam akıllı içeyim
Dm                   Am
Her şeyin en iyisini ben bilirim
E7                     Am
Bul benim gibisini göreyim

Am
İşler işletmeden ötürü kesat (Vay deli vay)

Kimisi teraneci kimisi fesat (Vay deli vay)
Dm
Genco bakar yine dalgasına
Am
Katarak elalemi arkasına
E7
"Şrak" diye çıkarır emaneti kaçın
Am
Laf diyen olursa çalgısına

Am
Olan var olmayan var oğlanlar kızlar

Yalan var anlayan var yollarımız dar

Kanan var kanmayan var, içimde kana kana

Olan var olmayan var oğlanlar kızlar

Am
Vur sazı alem inansın (Vur sazı alem inansın)
Dm
Sana bakıp içleri yansın (Sana bakıp içleri yansın)
Am
Tam evlenilecek adamsın, bir iş bul alem utansın

Am
Yapacağın işi...

Aptal herif aptal herif
NotlarX
Tab
Söz: Can Bonomo
Müzik:
 Can Bonomo
Düzenleme:
 Can Saban
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Modülasyon

Modülasyon, müzikte bir anahtardan (ton) diğerine geçiş anlamına gelir. Bir parçada farklı tonal merkezler arasında yapılan bu geçişler, dinleyiciye müziğin duygusal ve dinamik yapısını farklı bir açıdan hissettirir. Modülasyon, müzikte dramatik etki yaratmanın ve tonlar arasındaki kontrastı vurgulamanın önemli bir aracıdır.

Modülasyon Türleri

Farklı modülasyon türleri vardır ve her biri farklı bir geçiş yöntemi sunar:

  • Diyatonik Modülasyon: İki gam arasında ortak notalar üzerinden geçiş yapılır. Bu tür modülasyonda, her iki gamda da bulunan ortak akorlar veya notalar kullanılır.
  • Kromatik Modülasyon: İki gam arasında bir kromatik (yarım ses) adımla geçiş yapılır. Bu, bir notanın yarım ses artırılması veya azaltılması yoluyla gerçekleşir.
  • Geçici Modülasyon: Genellikle kısa süreli olarak, yeni bir ton merkezi oluşturur ve sonrasında ana tona geri dönülür.
  • Tonika Modülasyonu: Ana tonun üçüncü veya beşinci derecesine modülasyon yapılır.
  • Enarmonik Modülasyon: Bir akorun enarmonik eşdeğerini kullanarak tonlar arasında geçiş yapılır. Örneğin, C#'nin (Do diyez) D♭ (Re bemol) olarak çalınması.

Modülasyonun Kullanım Alanları

Modülasyon, farklı müzik türlerinde çeşitli amaçlarla kullanılır:

  • Besteciler, eserlerinin bölümleri arasında modülasyon yaparak dinleyicinin ilgisini korur ve farklı duygusal tonlar yaratır.
  • Pop müzikte modülasyon, bir şarkının enerjisini ve duygusal etkisini artırmak için kullanılır, özellikle şarkının son bölümlerinde.
  • Doğaçlama müzikte, müzisyenler arasındaki tonal uyumu koruyarak modülasyon kullanılır.

Modülasyon Teknikleri

Modülasyon yaparken kullanılabilecek bazı teknikler şunlardır:

  • Ortak Akor Kullanımı: Hem başlangıç hem de hedef ton arasında ortak akorlar kullanılır.
  • Geçici Akor: Geçici olarak hedef tona ait bir akor kullanılarak geçiş yapılır.
  • Melodik Modülasyon: Bir melodi çizgisi ile yeni bir tona geçiş yapılır.

Sonuç

Modülasyon, müziğe dinamiklik ve derinlik katmanın etkili bir yoludur. Tonlar arasında geçiş yaparak, besteciler ve müzisyenler farklı ruh halleri ve müzikal renkler yaratabilirler. Modülasyon tekniklerini öğrenmek, müzikte tonalite ve ifade çeşitliliğini artırır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar