Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Namika - Liebe ist (Zaz) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Eb | D# | Cm Kapo: 0
Am  G  Dm  E7

Am                                        G
Bis wann ist man verliebt und wann ist es Liebe?
Dm                                      E7
Und sind das nicht gefühlt die gleichen Gefühle? (De-de-de-de-ro)
Am                                       G
Komm einfach nicht dahinter, trotz aller Mühe
Dm                                    E7
Ich kapier' nicht, dass ich das nicht kapiere (de-de-de-de-ro)

          Am
Hab's mit Google probiert
      G
Fachartikel studiert
         Dm              E7
Auf 'nem einsamen Berg meditiert
       Am
Endlos philosophiert
         G
Bin noch immer verwirrt
            Dm                    E7
Sag, geht's hier wem genau so wie mir?

                         Am
Woran merk' ich, dass es Liebe ist?
                     G
Ich versteh' meine Gefühle nicht
         Dm
Ich hab' überall gefragt
              E7
Das merkst du dann, haben sie gesagt
                         Am
Woran merk' ich, dass es Liebe ist?
                      G
Das verraten ei'm die Bücher nicht
         Dm
Doch ich lass mich mal drauf ein
           E7
Wenn ich's weiß, sag' ich Bescheid

Am
Comme toi, je me demande parfois
                              G 
Si l'amour n'est qu'un triste rêve (de-de-de-de-ro)
Dm
Est-ce l'odeur ou le grain de la voix
                            E7
Qui font que nos battements s'élèvent? (De-de-de-de-ro)

Am
Quand les corps s'enlacent, les cœurs s'embrassent
                          G
La vie s'enflamme et tout repart, oui mais
    Dm
Nos sentiments sont comme ces nuages
                           E7
Qui s'habillent de peur ou d'espoir, tu sais

        Am
Tant de questions s'en viennent
      G
Et le temps me rappelle
            Dm                        E7
Qu'il est urgent, ma belle, de nous aimer

        Am      
À l'intérieur, l'Éden
       G
Un jardin pour soi-même
          Dm                        E7
Un cri du cœur qui cherche à s'exprimer

                         Am
Woran merk' ich, dass es Liebe ist?
                     G
Ich versteh' meine Gefühle nicht
         Dm
Ich hab' überall gefragt
              E7
Das merkst du dann, haben sie gesagt
                         Am
Woran merk' ich, dass es Liebe ist?
                      G
Das verraten ei'm die Bücher nicht
         Dm
Doch ich lass mich mal drauf ein
           E7
Wenn ich's weiß, sag' ich Bescheid

                          Am
Moi, je vais aimer toutes voiles dehors
                       G
À l'air libre, au doux son des accords
           Dm
Qu'importe les joies, les peines
      E7
Aimer où le vent me mène

                          Am
Moi, je vais aimer toutes voiles dehors
                      G
En mon cœur comme des envies d'encore
            Dm
Rire au nez des chrysanthèmes
      E7
Aimer où le vent me mène
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.