Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Furkan Özsan - Rüya Gibi - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
A+ A-
Gm
Durma gecelerim artık karışıyo derken gündüzlerime
Eb
Rüya gibi gelir aklıma kazılıyken yine her bir cümle
Gm
Dünya sokaklarını aç sensizliğe bugün adımlar atıyorum
Eb
Rüya gibi geliyosun ama yanımda yokken nefes alamıyorum

Gm 
Sabretmek bana göre duyguların anlamını kaybetmek
Eb
İstanbul’u terk etmek gibi ama zamanla dans etmek
Gm
Ya da son süratle beni hadi kendine çek, dudaklarım kuru son bi nefes
Eb
Beni sevme kadın bitti heves, başkasında olan aşkını seç

Gm
Bi düşün hayal et ölmüyosun yine çağrılarıma kulak asmıyosun
Eb
Açıyosun ama beni duymuyosun ya da duyup da geceleri ağlıyosun
Gm
Kafanın içindeyim bilmiyosun ya da gizli gizli beni dinliyosun
Eb
Belki sende beni özlüyosun benim gibisin ama sevmiyosun

Gm
Ölmeden aşklara bak bi ara bende senin gibi var bak bi yara
Eb
Eski resimlere bak bi ara giysilerimi al yak bi ara
Gm
Sözlere anlam katma daha 5 yıl oldu bunu yapma bana
Eb
Yanlışı doğruyu tartma daha ellerimi tutup bakma bana
Gm
Efkar olma bana yak sigara söyleme beni yeni aşklarına
Eb
Eski ben değilim beni arama çünkü kapanabilirsin ayaklarıma

Gm
Şehrime kırmızı yağmurdun gözlerin anlattı ya sen sustun
Eb
Ben suçtum sokağına dert oldum kin kustum mazgala gece puslu
Gm
Yolumu kaybedip sana sordum yine adımlarımsa bi yöne doğru
Eb
Titredi eller suratıma seni sert çarpan rüzgara küfrüm sabit
Gm
Haftalar aylara mevsimlere muhtaç yıllar yazlara hep kötü başlar
Eb
İnsan bence bi lisan yok seni anlatan her sayfaya küsmüş şair
Gm
Düşmüş yine yıldızlara gidebilmekten başka
Eb
Umutlar inanıp saçları boyamış kaypaklara yine dertsiz şair
Gm
Kimine sorguyum şarabı Tanrı'nın yağmuru deldiği gök karın ağrısı
Eb
Kararınca ben bi karınca oldum kaf dağı yolları bi serçe kanadı
Gm
Mülteci olmak memleket olman saçların arasına dualar ektim
Eb
Gitmen gereken tüm şehirlerin bileklerine ben betonlar ektim

Gm
Durma gecelerim artık karışıyo derken gündüzlerime
Eb
Rüya gibi gelir aklıma kazılıyken yine her bir cümle
Gm
Dünya sokaklarını aç sensizliğe bugün adımlar atıyorum
Eb
Rüya gibi geliyosun ama yanımda yokken nefes alamıyorum
NotlarX
Tab
Söz: Furkan Özsan
Müzik:
 Furkan Özsan
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar