Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Zeynep Bastık - Goko (Eva Mia) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Eb | D# | Cm Kapo: 0
A+ A-
Fm7  Cm7 

         Fm7               Cm7
Onun adı Eva cha, cha mama mia
             Fm7           Cm7
Hadi gidelim Shisha sonra İbiza'ya
          Fm7                Cm7
Hiç böyle koymamıştı bana mesafe
           Fm7                Cm7
Az, az, az kaldı tadıcam seni sabret

Fm7  Cm7
Tüm şarkı boyunca aynı döngü devam eder.


Onun adı Mia sexy latina
Şöyle belini sarsam ederim bayram
Naz, naz, naz nereye kadar bu sahne
Film gibisin reklamlar bile şahane

Esti, esti rüzgar, durmaz sular, akar şelale
Sensiz benim içim buruk, sanki boş bi terane
Silip silip atar aklım, anılarım verane
İlk hamlen bel altı olursa bu ilahi müdahale

Gece kaçıp bana gelsen gelsen sorun ne
Sevişirken değse ömrüm ömrüne
Markete bile çıkmak artık oldu bahane
Balım sen hep gülümse

Onun adı Eva Cha-cha mama mia 
Hadi gidelim Shisha sonra İbiza'ya 
Hiç böyle koymamıştı bana mesafe 
Az, az, az kaldı tadıcam seni sabret 

Onun adı Mia sexy latina 
Şöyle belini sarsam ederim bayram 
Naz, naz, naz nereye kadar bu sahne 
Film gibisin reklamlar bile şahane

Elimden tut koşma koskoca yüreğim atıyorsa
Yağmur yağmasın orda bizi beraber islatmıyorsa
Adam olmayı öğrenmedin hiç kadına el kaldırıyorsan
Öpmeye kıyamıyorsam sensiz uyuyamıyorsam

Hiç Hiçbiriniz böyle sevdi mi
Çok seversen bile söylemez misin sevdiğini
Öpüp koklamaz mısın çok özlediğinde beni
Aşık olmak için sakın bekleme değişmemi

Onun adı Eva Cha-cha mama mia 
Hadi gidelim Shisha, Sonra İbiza'ya 
Hiç böyle koymamıştı bana mesafe
Az kaldı tadıcam seni sabret 

Onun adı Mia sexy latina
Şöyle belini sarsam ederim bayram
Naz naz naz nereye kadar bu sahne 
Film gibisin reklamlar bile şahane 
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Modülasyon

Modülasyon, müzikte bir anahtardan (ton) diğerine geçiş anlamına gelir. Bir parçada farklı tonal merkezler arasında yapılan bu geçişler, dinleyiciye müziğin duygusal ve dinamik yapısını farklı bir açıdan hissettirir. Modülasyon, müzikte dramatik etki yaratmanın ve tonlar arasındaki kontrastı vurgulamanın önemli bir aracıdır.

Modülasyon Türleri

Farklı modülasyon türleri vardır ve her biri farklı bir geçiş yöntemi sunar:

  • Diyatonik Modülasyon: İki gam arasında ortak notalar üzerinden geçiş yapılır. Bu tür modülasyonda, her iki gamda da bulunan ortak akorlar veya notalar kullanılır.
  • Kromatik Modülasyon: İki gam arasında bir kromatik (yarım ses) adımla geçiş yapılır. Bu, bir notanın yarım ses artırılması veya azaltılması yoluyla gerçekleşir.
  • Geçici Modülasyon: Genellikle kısa süreli olarak, yeni bir ton merkezi oluşturur ve sonrasında ana tona geri dönülür.
  • Tonika Modülasyonu: Ana tonun üçüncü veya beşinci derecesine modülasyon yapılır.
  • Enarmonik Modülasyon: Bir akorun enarmonik eşdeğerini kullanarak tonlar arasında geçiş yapılır. Örneğin, C#'nin (Do diyez) D♭ (Re bemol) olarak çalınması.

Modülasyonun Kullanım Alanları

Modülasyon, farklı müzik türlerinde çeşitli amaçlarla kullanılır:

  • Besteciler, eserlerinin bölümleri arasında modülasyon yaparak dinleyicinin ilgisini korur ve farklı duygusal tonlar yaratır.
  • Pop müzikte modülasyon, bir şarkının enerjisini ve duygusal etkisini artırmak için kullanılır, özellikle şarkının son bölümlerinde.
  • Doğaçlama müzikte, müzisyenler arasındaki tonal uyumu koruyarak modülasyon kullanılır.

Modülasyon Teknikleri

Modülasyon yaparken kullanılabilecek bazı teknikler şunlardır:

  • Ortak Akor Kullanımı: Hem başlangıç hem de hedef ton arasında ortak akorlar kullanılır.
  • Geçici Akor: Geçici olarak hedef tona ait bir akor kullanılarak geçiş yapılır.
  • Melodik Modülasyon: Bir melodi çizgisi ile yeni bir tona geçiş yapılır.

Sonuç

Modülasyon, müziğe dinamiklik ve derinlik katmanın etkili bir yoludur. Tonlar arasında geçiş yaparak, besteciler ve müzisyenler farklı ruh halleri ve müzikal renkler yaratabilirler. Modülasyon tekniklerini öğrenmek, müzikte tonalite ve ifade çeşitliliğini artırır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.