Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Batuhan Kordel - Son Dans - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Ab | G# | Fm Kapo: 0
A+ A-
Fm  Bbm  Db  Eb

Fm             Gdim           Db
Biri var, biri var benden uzakta
              Eb            Fm
Beni al, beni sar, hiç bırakma
           Gdim              Db
Belki bu bahar, bize iyi gelicek
              Eb               Fm  Eb
Bir şans, son dans bizi döndürecek

Fm           Gdim             Db
Geri ver, lütfen, aklım sende ah
               Eb          Fm
Geri gel, bu sefer hiç uzatma
            Gdim              Db
Bir sal, poyraz, bize yön vericek
           Eb             Fm
Belki, bu ayaz bizi öldürecek

Fm              Eb
Deliriyorum bak sildim isimleri
Db              Eb
Kıyamıyorum hiç unutmam o dünleri
Fm                  Eb
Kalın bi kaban ile, atlatırım kışı
Db                 Eb          Fm
Unutabilirim belki o son bakışını


Fm              Eb
Deliriyorum bak sildim isimleri
Db              Eb
Kıyamıyorum hiç unutmam o dünleri
Fm                 Eb
Üstümüzde yorganla atlatırız kışı
Db                 Eb          Fm
Unutabiliriz belki o son bakışını

Fm  Eb  Db  Eb  Fm  Eb  Db  Eb

Db       Eb           Db
 Vedalar mevsimler gibi
        Eb             Db
Gelir geçer hayat boyunca
          Eb                Db
Bu dağlar denizler var oldukça
             Fm
Dayanır bu kalp
NotlarX
Tab
Söz: Batuhan Kordel
Müzik:
 Batuhan Kordel
Düzenleme:
 Efe Demiryoğuran
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar