Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Musa Eroğlu - Zamansız Yağmur - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Ab | G# | Fm Kapo: 0
A+ A-
Ab          Bbm    Cm   Eb        Db    Cm
Ben ayrılık istemedim, sebep olanlar utansın
Fm          Db     Eb                Fm     Db
Hazan değdi yaprağıma, mevsim dursun güz utansın
Bbm            Db  Cm              Bbm      Cm
Hazan değdi yaprağıma, mevsim dursun güz utansın

Fm         Db      Eb                  Fm     Db
Çürümüş yaprak gibiyim, güz değil bahar utansın   
Bbm             Db   Cm                 Bbm     Cm
Çatlamış toprak gibiyim, ırmaklar çaylar utansın

Ab          Bbm   Cm   Eb         Db     Cm
Dağlar girdi aramıza, taş çürüsün yol utansın
Fm           Db    Eb              Fm     Db
Diken sardı ellerimi, naz etmesin gül utansın
Bbm              Db   Cm           Bbm     Cm
Diken sardı ellerimi, naz etmesin gül utansın

Fm          Db      Eb              Fm    Db
Çiğ düşüyor gözlerimden, ıslanıyor yanaklarım
Bbm           Db   Cm               Bbm     Cm
Kurumuş toprak gibiyim, zamansız yağmur beklerim
NotlarX
Tab
Söz: 
Müzik:
 
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar