Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Sıla - Velhasıl - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Gb | F# | Ebm | D#m Kapo: 0
A+ A-
Bbm  B  Bbm  Abm  Bbm  B  Bbm  Abm
Bbm  B  Bbm  Abm  Bbm  B  Db  B  Bbm

Bbm             Db       B
Takvime ekledim, sıkı tembihledim
Bbm             Db    B
Rüyalar gecenin failleri
Bbm             Db       B
Kaç kere yüzüstü bıraktı yıldızlar
Bbm             Abm    Bbm
Güneşin yalancı şahitleri

Bbm
Sürme badem gözlerinle
                         Ebm
Bi çalım attın, alacağın olsun
Bbm
Yoktu madem niyetin de
                Ebm
Bunu da yazdım, alacağım olsun

Bbm
Dağıldım, beni topla
           B
İki nokta, bi açıkla
Bbm
Karar ver, ya ayıpla
            B
Yüreğim taş, al ayıkla

Ebm   Db  B    Bbm
Yol boyu açar içim
Db    B     Bbm
Pembe zakkum gibi
Db    C    B     Bbm
Yok yere kaçar tenim
Db    B     Bbm
Sende mahkûm gibi

Bbm               Db      B
Hep seni bekledim, malum emeklerim
Bbm              Db      B
Sağ olsun mazinin kelekleri
Bbm               Db       B
Siftahı yok bunun, gözü de aç bunun
Bbm            Abm      Bbm
Velhasıl indirdim kepenkleri
NotlarX
Tab
Söz: Sıla Gençoğlu, Umut Yaşar Sarıkaya
Müzik:
 Sıla Gençoğlu, Umut Yaşar Sarıkaya
Düzenleme:
 Gürsel Çelik
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar