Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Evdeki Saat - Sustum - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Gb | F# | Ebm | D#m Kapo: 0
A+ A-
Ebm  Bbm  Ebm  Bbm
Abm  Bbm  Abm  Bbm

Ebm          Bbm
Sıkıldım buralardan ben
Ebm           Bbm 
Sıkıldım bu zamandan
       Abm             Bbm
Nereye gitsem, ne yana baksam
          Abm          Bbm
Çok haber aldım, azı güzel

Ebm        Bbm
Uyanıyoruz artık çık
Ebm         Bbm 
Şu kafanın içinden
       Abm           Bbm
Yolunu bulsan, dayanabilsen
       Abm          Bbm
Senin içinde, seni arar

Ebm               Bbm
Koş dedi koş dedi kaçana kadar
Ebm            Bbm            Abm   Bbm
Yüksek dağları aşana kadar koştum
   Abm   Bbm
Koştum

Ebm               Bbm
Sus dedi sus dedi geçene kadar
Ebm            Bbm
Köprüyü geçtim göçene kadar
   Abm   Bbm     Abm  Bbm
Sustum,       sustum

Ebm  Bbm  Ebm  Bbm
Abm  Bbm  Abm  Bbm

Ebm           Bbm
Gündüzlerin hesabını
Ebm           Bbm 
Sorar mıyım gecelerden
       Abm            Bbm
Duvara vursam, düşeni ezsem
      Abm           Bbm
İçine atmak, kime yarar

Ebm        Bbm
Uyanıyoruz artık çık
Ebm         Bbm
Şu kafanın içinden
       Abm           Bbm
Yolunu bulsan, dayanabilsen
       Abm          Bbm
Senin içinde, seni arar

Ebm               Bbm
Gül dedi gül dedi sonunda kadar
Ebm           Bbm             Abm  Bbm
Nefesim bitti sanana kadar güldüm
   Abm  Bbm
Güldüm

Ebm               Bbm
Boz dedi boz dedi yapana kadar
Ebm               Bbm        Abm  Bbm
İnsanlar ona tapana kadar bozdum
   Abm  Bbm
   
Ebm  Bbm  Ebm  Bbm
Abm  Bbm  Abm  Bbm
Bozdum
NotlarX
Tab
Söz: Eren Alıcı
Müzik:
 Eren Alıcı
Düzenleme:
 Eren Alıcı, Yüce Akın
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar