Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Hakan Altun - Gelen Olmadı (Celil Nalçakan - Aydın Kara) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
A+ A-
E                 Dm      E
 Günlerce bekledim boşuna onu
               F   E      Am
Yokluğu getirdi benim sonumu
                E
Bu da bana kaderin bir oyunu
F        E      Dm       E
 Beni güldürmeye gelen olmadı

E
 Ağladım olmadı
F
 Sızladım olmadı
E      F
 Yalvardım Allah'ıma
Dm       E
 Gelen olmadı

E  F  Dm  E

    Am      E
Gençliğim sayende
   F            E
Sonsuz kabusa döndü
             F
Allahım ne yaptım
      E         Dm
Benim hayatım söndü
               Am
Tek dostum demiştim
     E          F
O da ansızın küstü
     E       F  Dm       E
Haykırdım yanıma gelen olmadı

     E       F  Dm       E
Bekledim yanıma  gelen olmadı

Sana yüzme bilmeyen kuşlarını
Ellerinden yeryüzüne düşmekten yorgun düştüğüm düşlerimi
Sensiz hiçbirşeye yaramayan gülüşlerim bırakıyorum
Sana belki uğrarsın diye açılmış bir gönül kafesi
Bir yangının külünü yeniden yakacak hevesi 
Başka birine sensiz yaşayamam demek için benden aldığın nefesi bırakıyorum
Sana affetmekten asla vazgeçemediğim suçlarımı
Seninle buluşmak için gidemediğim Beşiktaş maçlarını ve intiharımın ipuçlarını bırakıyorum
Ben sana ezberlediğim şiirin ardından kalan son iki cümle 
Sana istikbalimden kadar uykusuz karanlık ve biçare bir gece
İsminden bile güzel gözlerine kurduğum iki hece
Yakışıklı prensin seni öpmesine kıyamadığım 6 cüce bırakıyorum
Ben sana düşen her yaprağa sela okuyan aşkların ve şarkının sözlerini
Belki ağlayasın gelirse diye Hülya Avşar'ın mavi gözlerini
Ben sana baharı bekleyen kumruların güzlerini bırakıyorum
Yani ben sana her şeyimi bırakıyorum
NotlarX
Tab
Söz: Hakan Altun
Müzik:
 Hakan Altun
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar