Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Anıl Piyancı - Taksim (Kaan Boşnak) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Db | C# | Bbm | A#m Kapo: 0
A+ A-
Bbm  Gb  Ebm  Fm

Bbm
Bu şehir benim düştüğüm delik
Gb
Çıkamam ki benimsedim
Ebm
Özlesem de güneyleri
Fm
Ruhum Taksim’de bir serseri

         Bbm
Gezerdim dostlarımla Taksim’de bir serseriyim
            Gb
Ben on yıl öncesindeki İstiklal caddesiyim
        Ebm
Sokakta kaybolmuş tüm insanların adresiyim
         Fm
O mutsuz çocukların kırık dolu karnesiyim
 
          Bbm
Bok ettik sadece bir şehri değil bir şaheseri
         Gb
Yok eski tadı hiçbir şeyin bugün hayli sefil
        Ebm
Hepimiz bu toprakların gelecek varisiyiz
          Fm
Bir türlü bitmeyecek borçlarının vadesiyiz
 
          Bbm
Bu filmin en dramatik acıklı sahnesiyim
        Gb
Belki arka sokakların yasaklı maddesiyim
         Ebm
Pisliğin içinde yaşarım şehir faresiyim
        Fm
Gözleri dolduran o şarkıların namesiyim
  
          Bbm
Bir türlü çözemedik niye bilmem hadiseyi
        Gb
Düşünce suçu mu işlemiş şiir kafiyesi
         Ebm
Ölen özgürlüğün mezar başında taziyesi
          Fm
Yaşlı bir dedenin torunlarına tavsiyesi

        Bbm
Yüzünde korkunun üzücü bir ifadesiyim
        Gb
Tarih yazan o komutanların iradesiyim
        Ebm
Yolları gözleyen anaların bir tanesiyim
      Fm
Evine dönmeyen askerlerin hikayesiyim
 
         Bbm
Savaştan kurtulan gururlu halkın gazisiyim
        Gb
İsterdi huzurlu olsun gelecek çağ, nesil
        Ebm
Uyanman gerek artık bu onun işareti
          Fm
Gençlere ışık tutar Gençliğin Hitabesi

Bbm
Bu şehir benim düştüğüm delik
Gb
Çıkamam ki benimsedim
Ebm
Özlesem de güneyleri
Fm
Ruhum Taksim’de bir serseri

Bbm
Senden olmayanı görmüyorsun
Gb
Değişik kafaları sevmiyorsun
Ebm
Ne çok hayatı da perişan ettin
Fm
Bir nesil kayıp hiç bilmiyorsun

Bbm 
Huzurumuza dikili gözler
Gb
İnsan hep eskiyi mi özler
Ebm
İçime atsam içim patlar
Fm
Betona tapıyor bu putperestler
 
Bbm
Nereye gidiyor bu kaçan hevesler
Gb
Sanki boşa alınan nefesler
Ebm
Birileri ise hep kaçarlar
Fm
Diğerleri de hep birini bekler
NotlarX
Tab
Söz: Kaan Boşnak
Anıl Piyancı
Müzik:
 Kaan Boşnak
Anıl Piyancı
Ouz Baydar
Düzenleme:
 Ouz Baydar
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar