Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Batu Akdeniz - Başka Bir Gün (Pamela) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
A+ A-
Am           G
Sen ve ben niye hep böyleyiz
      Dm
Sanki göz göre göre bir yanlışın içindeyiz
Am         G
Yağmurun çamurun içinde
    Dm
Elveda ve merhaba arasında bir yerdeyiz

Am       G
İstedim inan çok istedim
     Dm
Seni bilmiyorken bile yollarını gözledim
      Am
Çünkü elin elimde
       G                 E7
Dudakların dudaklarımda ama

Bana bana dedin ki

Dm
Başka bir gün gel
Am
Böylesi güzel
Dm
Başka bir gün sev
Am         E7
Dönersem eğer

Am           G
Sen ve ben niye hep böyleyiz
     Dm
Bu kavuşmama haline bir son verir miyiz
Am              G
Bir gülüş atsan manzarasında
Dm
Sabaha karşı ucuz bir şarap içer miyiz

Am        G 
Bekledim inan ki hep bekledim
Dm
Yaşanmamış o anlarımızı özledim
      Am                   G
Artık ordular okyanuslar seni benden alamazlar
  E7
Sanırdım ama bana dedin ki

Dm
Başka bir gün gel
Am
Böylesi güzel
Dm
Başka bir gün sev
Am         E7
Dönersem eğer
NotlarX
Tab
Söz: Batu Akdeniz
Müzik:
 Batu Akdeniz
Düzenleme:
 Batu Akdeniz
Bulut Gör
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar