Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Seda Tripkolic - Belalar (Tefo - Seko feat) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Ab | G# | Fm Kapo: 0
A+ A-
Cm  Db  Cm  Db  Cm  Db  Cm  Db

Cm                Db
Vur kadehini in dibe ay ay ay
Cm             Db
Seyrederim yinede vay vay vay
Cm           Db
Nereye gitsem başımda belalar
Cm             Db
Başımda belalar başımda belalar var

Cm  Db

Savurdu rüzgar
Birikti içimde yağmurlar
Sıkıntı olursa sıksınlar 
Farketmez karanlık yarınlar
Nasılsa bizlere dargınlar
Unuttuk biz kaybını aslında
Mutlulukta kaldı masallarda
Hikayenin devamı kursakta
Heder olduk yaktık biz
İçmedik ama tabi sevdik biz
Fırtına koparsa yapraklar kıpırdamaz
bunu sevdik biz 
Sen sevme
Bıraktılar içimde ukte
Kalanlar hep kırıntı böyle
Elvedalar sığar mı şehre
İndim en derine

Cm       Db
 Yaşamak öldürür zaten
Cm       Db
 Gökyüzü kapkara matem
Cm        Db
 Nereye kadar döner dünya
Cm         Db
 Başımda belalar varken

Cm                Db
Vur kadehini in dibe ay ay ay
Cm             Db
Seyrederim yinede vay vay vay
Cm           Db
Nereye gitsem başımda belalar
Cm             Db
Başımda belalar başımda belalar var

Cm  Db

Bulamazsın ben gibi zaten
Aklınızdayız bir bilsen
Taştı bardak düşsün gözden
Damlalar oluşsun gölden
Janti sokaklarda gündem
Sevmek çok garipti zaten
Yangınlar sararsa birden
Etrafımız yalanlar ve sen
Yaktılar nedense
acımadan kıydılar bak bize
Acılara kavuştuk erkenden
Şimdi ya kalanlar giderse
Kaldık ışıklar altında 
Görmedim inanki hiç fayda
Gölgeme sarıldım anında
Tek yürürsen yıkılmazsın asla

Cm                Db
Vur kadehini in dibe ay ay ay
Cm             Db
Seyrederim yinede vay vay vay
Cm           Db
Nereye gitsem başımda belalar
Cm             Db
Başımda belalar başımda belalar var
NotlarX
Tab
Söz: Tefo
Müzik:
 Tefo
Düzenleme:
 Can Demir
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar