Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Bağzıları - Güzelliğin Falan Hikaye - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Gb | F# | Ebm | D#m Kapo: 0
A+ A-
Ebm  Bbm  Ebm  Db  Abm  B  Abm  Bb

Ebm       Fdim
Olunmuyor mutlu falan hiç
Ebm         Fdim
Başlanmıyor yeni baştan pek
B                  Bb
Bunlar yalan dolan bunlar palavra
B              Bb
Yine düştük mü koca boşluğa

Ebm                Db
Belki biraz ben de seni özledim
Ebm                Bbm
Şimdi zamanı değil sonra gelirim
B                 Bb
Kaç satır yazsam, kaç satır gelsem
B                    Bb
Pek bi önemi yok ama beni dinlesen

Ebm        Db
Boş ver, güzelliğin falan hikaye
Ebm       Db
Senden ne var ne yok bana onu söyle
B         Abm                      B
Her şey geçer mi sandın kendi kendine
Bb
Geçmiyor sevgilim

Ebm       Fdim
Olunmuyor mutlu falan hiç
Ebm         Fdim
Başlanmıyor yeni baştan pek
B                  Bb
Bunlar yalan dolan bunlar palavra
B              Bb
Yine düştük mü koca boşluğa

Ebm                Db 
Eski güzel günleri tıktım valize
Ebm                   Bbm
Her yerinden kitleyip saldım denize
B              Bb
O geçen yıllar o geçen günler
B                   Bb
Ağır ağır uzaklaşıp gitti sessizce

Ebm        Db
Boş ver, güzelliğin falan hikaye
Ebm       Db
Senden ne var ne yok bana onu söyle
B         Abm                      B
Her şey geçer mi sandın kendi kendine
Bb
Geçmiyor sevgilim
NotlarX
Tab
Söz: Ömer Naldemir
Müzik:
 Ömer Naldemir
Düzenleme:
 Ali Sak
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.