Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Melek Mosso - Kızgınım - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Db | C# | Bbm | A#m Kapo: 0
   Bbm            Db
Yoksun artık, çok mu korkuttum
   Gbmaj7              F7
Şarkılar yarım kokunu unuttum
  Bbm           Db
Benim yolum dar ve yokuşlu
   Gbmaj7             F7
Çok üzdüysem bu benim suçum mu

  Ebm             Bbm
Kırıp atsaydım kalbini bir köşeye
   Ebm                    F7
Sormazdın belki bu öfke niye

Gbmaj7           Bbm
Kızgınım çünkü sana inandım
  Gbmaj7               Bbm
Peşimden koştun ya seveceksin sandım
    Gbmaj7
Sen bilmezsin ama
    Bbm                      Ebm
Bir yangından kurtardım kendimi
          F7           Bbm
Sen de yakma, lütfen beni

  Bbm             Db
Neler duydun karardı kalbin
    Gbmaj7          F7
Yeniden sevmeye yok mecalim
       Bbm             Db
Hani yanımdaydın şimdi uzaktasın
   Gbmaj7                F7
Geçmişi suçlamaya pek de meraklısın

  Ebm          Bbm
Bağırsaydım kızsaydım yüzüne
   Ebm                    F7
Sormazdın belki bu öfke niye

Gbmaj7           Bbm
Kızgınım çünkü sana inandım
  Gbmaj7               Bbm
Peşimden koştun ya seveceksin sandım
    Gbmaj7
Sen bilmezsin ama
    Bbm                      Ebm
Bir yangından kurtardım kendimi
          F7           Bbm
Sen de yakma, lütfen beni
NotlarX
Tab
Söz: Melek Mosso
Müzik:
 Melek Mosso
Düzenleme:
 Genco Ari
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.