Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Dolu Kadehi Ters Tut - Korku - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Eb | D# | Cm Kapo: 0
A+ A-
          Cm           Gm
Korktuğum yok kaybolmaktan
              Fm                     Cm
Dere tepe farketmeksizin koştum durmadan

Baktım, önümde çok yol var
            Gm
Nefes alıp ilerlemek yormaz beni
      Fm                         Cm
Kimse yardımıma koşmaz ben sormazsam

Cm
Bi’ nedenin olmalı
     Gm
Kor olunca bile dene alev almayı
     Fm
Önce bırak ama kendine yanmayı
      Cm
Ve de yolun başında hemen uyanmalı

Cm
Hiç umrum olmadı
      Gm
Yolum uzun, açık, ona buna kanmadım
     Fm
Sağa sola vurup küsüp koşup kaçmadım
         Cm
Yok ki nasılım diye soran ama

Cm
Durduramaz ki bu dalgalar beni
Gm
Deniz olurum yanımda damlalar gibi
Fm
Kalınca bile anlamazlar ama
Cm
Yürüyorum hiç umrum olmadan

Cm
Kan emicilerin eline bakmadan
        Gm
“Tanrım n’olur beni koru”lara kalmadan
       Fm
Kendim kalkarım ayağa ve toparlamam
      Cm
Belki zaman alır ama

          Cm           Gm
Korktuğum yok kaybolmaktan
              Fm                     Cm
Dere tepe farketmeksizin koştum durmadan

Baktım, önümde çok yol var
            Gm
Nefes alıp ilerlemek yormaz beni
      Fm                         Cm
Kimse yardımıma koşmaz ben sormazsam
NotlarX
Tab
Söz: Dolu Kadehi Ters Tut
Müzik:
 Dolu Kadehi Ters Tut
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar