Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Yıldız Tilbe - Sana Kalbim Geçti - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
Dm          Eb
Sana kalbim geçti aman
Cm          F      Dm
Geri versen almam, almam
           Eb
Seni seçti ruhum neden
Cm          F       Dm
Nasıl etsem sevsen, sevsem

Dm           Eb
Tüm zamanlar sende şimdi
Cm        F      Dm
Yanıyorum çöller gibi
            Eb
Deli gönlüm sevme aman
Cm        F      Dm
Onun aşkı yalan, yalan

Dm           Eb
Sever gider, ağlar sevdam
Cm         F    Dm
Yaralandın yine aman

Dm       Gm
Üzülünce naparsın, naparsın
    Eb    F
Özleyince yanarsın, yanarsın
Dm         Eb
Aşk belası sonsuz umman
Cm         Dm        Eb  Dm
Yaralandın yine aman

Dm         Eb
Seviyorsam öldüm mü aman
Cm          F     Dm
Kime kalmış aşkın derdi
           Eb
Ağlıyorsam geçer tabi
Cm           F     Dm
Kalbim olmuş Leyla gibi

Dm         Eb
Seni gördü iki gözüm
Cm          F     Dm
Nere gitsem gelir yüzün
            Eb
Deli gönlüm sevme aman
Cm        F      Dm
Onun aşkı yalan, yalan

Dm           Eb
Sever gider, ağlar sevdam
Cm         F    Dm
Yaralandın yine aman

Dm       Gm
Üzülünce naparsın, naparsın
    Eb    F
Özleyince yanarsın, yanarsın
Dm         Eb
Aşk belası sonsuz umman
Cm         Dm        Eb  Dm
Yaralandın yine aman
NotlarX
Tab
Söz: Yıldız Tilbe
Müzik:
 Yıldız Tilbe
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.