Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Zen-G - Hüküm - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
Dm  Eb  Dm  Eb

        Dm
Kaderin benim elimde ama

Kelepçeli be halime
Eb
Üzülseydim dönerdim jiletçilere
       Dm
Kafanı topla, takılma çok gerekçelere
       Eb
Arkanı yokla, çok güvenme gönül çelene
      Dm
Ateşe atta bırakma beni yine çileme
      Eb
İçimi döktüm bitmeyen gecelerime
         Dm
Bi' daha yazdım her satıra hecelerime
       Eb
Bir an gelecek hepimiz sessizce gidicez

     Dm
Bulunmaz bi' kumaş da değil ki bu aşk
      Eb
Gözün kara belli ama dur haddini aşma
Dm
Dönmeli baş, onun kalbi bi' taş
      Eb
Kafam karışık, fikirlerim keskin viraj
   Dm
Uçurum'da dolaş, sakın olma yavaş
      Eb
Belki bugün kaybederiz ama yok mu rövanş
   Dm
Umurumda değil kafa çokça salaş
     Eb
Gereksiz bu telaş, rahat ol ve yanaş

  Dm              Eb
Yakıyor yakamoz gecemi
     Dm                 Eb
Tadı yok gereksiz bu hissizlik
      Dm           Eb                    Dm
Bi' çıkış arıyor, içeri tıkıldım kaldım, yak
               Eb
Sebepsiz bu sensizlik artık

Dm         Eb
Ciddiysen otur, konuşalım bir kere
Dm             Eb
Hiç değilse, sürsün mümkünse hükmün
Dm         Eb
Bittiyse doldur, içelim şerefine
Dm         Eb
Gittiyse n'olur, kavuşuruz bir gün

    Dm        Eb
Hak etmi'cen ama canın sağolsun
Dm          Eb
Gitmi'cen n'olur sağ olsun
Dm          Eb
Bekli'cen sonsuz
   Dm          Eb
Vazgeçmi'cen zorsun, canın sağ olsun

Dm         Eb
Ciddiysen otur, konuşalım bir kere
Dm             Eb
Hiç değilse, sürsün mümkünse hükmün
Dm         Eb
Bittiyse doldur, içelim şerefine
Dm         Eb
Gittiyse n'olur, kavuşuruz bir gün
NotlarX
Tab
Müzik: Zen-G
Düzenleme:
 Zen-G
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Dizi ve Gamlar

Dizi ve gamlar, müziğin temel taşları olarak kabul edilir ve melodik yapıların anlaşılması için kritiktir. Dizi, müzikal notaların belirli bir düzenle sıralanmış halidir. Gam ise, dizilerle benzer şekilde düzenlenmiş olmasına rağmen belirli kurallar ve tonik adı verilen ana notaya göre şekillendirilir. Gamlar, müzikteki ruh hali, karakter ve tonallik açısından belirleyici bir rol oynar.

Diziler ve Gamlar Arasındaki Fark

Genellikle birbirinin yerine kullanılsa da, diziler ve gamlar arasında bazı farklar vardır:

  • Dizi: Bir dizi, belirli bir ses aralığında sıralı olarak çalınan notaların bir düzenidir. Belirli bir melodik yapı olmadan da var olabilir.
  • Gam: Gamlar, bir dizi notadan oluşur, ancak belirli kurallara göre yapılandırılmıştır. Örneğin, majör gam, belirli bir düzenle tam ve yarım ses aralıkları içerir.

Popüler Gam Türleri

Farklı müzik türlerinde çeşitli gamlar kullanılır. İşte en yaygın olanlarından bazıları:

  • Majör Gam: Doğal majör gam, tam ve yarım seslerden oluşur ve "do-re-mi-fa-sol-la-si" şeklinde bilinir. Mutluluk ve parlaklık hissi yaratır.
  • Minör Gam: Minör gam, daha melankolik ve karamsar bir tona sahiptir. Doğal, armonik ve melodik olarak üç farklı türde bulunur:
    • Doğal Minör: Majör gamın altıncı derecesinden başlayarak aynı notalara sahiptir.
    • Armonik Minör: Doğal minörün yedinci derecesinin yarım ses yükseltildiği türdür.
    • Melodik Minör: Çıkarken altıncı ve yedinci derecelerin yarım ses yükseltildiği, inerken doğal minör olan türdür.
  • Pentatonik Gam: Beş notadan oluşur ve majör ve minör türleri bulunur. Basit ve etkili yapısıyla blues, rock ve halk müziklerinde yaygındır.
  • Kromatik Gam: Bir oktav içindeki on iki yarım sesi de içerir. Kromatik gam, melodik renk katmak için kullanılır.

Makamsal ve Modal Gamlar

Makamsal müzikte modal gamlar, belirli melodik yapıları tanımlar ve özellikle Doğu müziğinde yaygındır. Bu tür müziklerde, gamlar sadece belirli bir sırayı değil aynı zamanda belirli melodik yapıları ve süslemeleri de içerir. Örneğin:

  • Türk Müziği Makamları: Türk müziği, farklı karakter ve melodik yapılara sahip çeşitli makamlara sahiptir.
  • Hint Raga Sistemi: Hint müziğinde ragalar, belirli duygusal ve ruhsal halleri ifade etmek için kullanılır.

Dizi ve Gamların Kullanım Alanları

Dizi ve gamlar, müziğin çeşitli alanlarında kullanılır:

  • Besteciler, eserlerinde belirli bir ruh hali yaratmak için gamları kullanır.
  • Doğaçlama yaparken, müzisyenler genellikle belirli gamlara dayalı olarak doğaçlama yapar.
  • Öğrenciler, enstrümanlarını öğrenirken gam çalışmalarını yaparak hem tekniklerini hem de melodik anlayışlarını geliştirir.

Sonuç

Dizi ve gamlar, müziğin temel yapı taşlarındandır. Müziğin ruh halini ve karakterini tanımlayan bu yapılar, müzisyenlerin yaratıcılığını ve ifade yeteneklerini artırır. Farklı türdeki dizi ve gamları anlamak, müzikal bilgi ve repertuarınızı genişletir.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.