Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Grup Gündoğarken - Aşık Oluyorum Eyvah - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
G               Bm7
Bir ses var içimde
     Am7        D7
Seni fısıldar gibi
       G           Bm7
Nerden çıktın karşıma
       Am7          D7
Yine neler başlar gibi

      Em        Bm7
Hem güzel hem değil
   Am            D7
Gözümde yaşlar gibi

       Bm7  E7      Am7    D7
Yine geceleeer ağır olacak
       G
Sabaha kadar
     Bm7    E7       Am7   D7
Hayallerimiz gerçek olacak
       G
Nereye kadar

G            Am7
Aşık oluyorum eyvah
D7              G
Yerimde duramıyorum
                   Am7
Bile bile yanıyorum eyvah
D7              G
Kendimi tutamıyorum

       Bm7  E7      Am7    D7
Yine geceleeer ağır olacak
       G
Sabaha kadar

G              Bm7
Eski bir hikayeyi
     Am7        D7
Dinliyormuş gibiyim
     G         Bm7
Geçtiğim yollardan
    Am7        D7
Dönüyormuş gibiyim

       Em       Bm7
Ben bu işin sonunu
    Am7        D7
Biliyormuş gibiyim

G            Am7
Aşık oluyorum eyvah
D7              G
Yerimde duramıyorum
                   Am7
Bile bile yanıyorum eyvah
D7              G
Kendimi tutamıyorum
NotlarX
Tab
Söz: İlhan Şeşen
Müzik:
 İlhan Şeşen
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.