Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Xece Herdem - Bundan Öte Ayrılık Var - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Ab | G# | Fm Kapo: 0
A+ A-
Cm  Fm   Cm  Abmaj7
Cm  Bbm  Dbmaj7  Abmaj7

Cm                   Fm
Gönlümdeki yarayla bıraktın beni baş başa
Cm                 Abmaj7
Mutlu musun sevgili yar
Cm                  Bbm
Daha Yetmezmiş gibi tuzu Bastın yarama
Dbmaj7               Abmaj7
Ah be canın sağolsun yar

Cm                   Fm
Bundan böyle yol yok kollarım çürüdü
Cm                 Abmaj7
Bundan öte karanlıklar
Cm                 Bbm
Sen beni anlamadın gözünü kan bürümüş
Dbmaj7             Abmaj7
Bundan öte ayrılık var

Cm  Fm   Cm  Abmaj7
Cm  Bbm  Dbmaj7  Abmaj7

Cm               Fm
Yüreğimi kapladı inceden bir sızı
Cm                 Abmaj7
Belki de ayrılık acısı
Cm                   Bbm
Kaldıracak gücüm yok başımda belası çok
Dbmaj7             Abmaj7
Bu derdimin dermanı yok

Cm                   Fm
Bundan böyle yol yok kollarım çürüdü
Cm                 Abmaj7
Bundan öte karanlıklar
Cm                 Bbm
Sen beni anlamadın gözünü kan bürümüş
Dbmaj7             Abmaj7
Bundan öte ayrılık var
NotlarX
Tab
Söz: Ersin Güner
Müzik:
 Ahmet Kaya
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.