Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Ezhel - Bi Sonraki Hayatimda Gel (Murda) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: B | Abm | G#m Kapo: 0
A+ A-
D#m7  E                            D#m7
        E güzel bellidir gelişinden
C#m7                         D#m7
 Görünce alır aklını başından
E                          D#m7
 Neye yarar gitsen peşinden
            C#m7
 Varken, varken
                       D#m7
 Kalbinde başka bi insaan
                E
Bugüne değil kısmet
           F#        D#m7
Bi sonraki hayatımda gel
                          C#m7
Öyle bakıp yapma bana nispet
           F#        D#m7
Bi sonraki hayatımda gel
                         E
Belli ki sende de var istek
           F#        D#m7
Bi sonraki hayatımda gel
            E
Elveda maalesef
           F#        D#m7
Bi sonraki hayatımda gel

                C#m7
Onu bağışla sahibine
                D#m7
Bağışla onu sahibine
                            E
Yeter ki bi gün kum olduğunda
                 D#m7
Gel deniz ol sahilimde
                       C#m7
Kaybolan bikininin maviliğinde
                               D#m7
Mamacita muy bonita, konuşam dilinde
                             C#m7
Sevişelim bedenlerimizin haricinde

                            D#m7
Sus, sus, sus, konuşma bi dinle
                       E
Only senin adın hâlâ dilimde
                     D#m7
Tarih var onu bari silme
                     E
Sevişelim Bodrum sahilinde
               D#m7
Yeah yeah, sahilinde
                           C#m7
Sitemleri bırak, oralara girme
                      D#m7
Gitme, bırakma, kal dibimde
                          C#m7
Sevemez seni benim gibi kimse
                      D#m7
Sensiz ev bile değil evimde

                E
Bugüne değil kısmet
           F#        D#m7
Bi sonraki hayatımda gel
                          C#m7
Öyle bakıp yapma bana nispet
           F#        D#m7
Bi sonraki hayatımda gel
                         E
Belli ki sende de var istek
           F#        D#m7
Bi sonraki hayatımda gel
            E
Elveda maalesef
           F#        D#m7
Bi sonraki hayatımda gel

D#m7
Suyu ak, sanki Sezen
                   C#m7
Kafamdakileri sana desem, yeah
                D#m7
Yeni Gucci yeni desen
                      E
All white drip, sanki kefen, yeah

            D#m7
Yaktın beni öldürdün
               C#m7
Yakışıyo' sana özgürlük
            D#m7
Yazdım seni kalbime ben
               E
Okudum shawty, döktürdüm

           D#m7
Tüm ruhumu söktün dün
                  E
Tam 21 gram eksik ölçtürdün
                        D#m7
Sen bekle, su içip seni öksürsün
                         E
Gelip söksün, işim gücüm gönlüm
                           D#m7
Bi' sonraki ömrüm gör beni lütfen
                              C#m7
İsterse elimden alınsın bütün süksem
                             D#m7
Gel benle yüksel, dudakların iksir

O nası' mimikler
              E
Sen bi' fidan olsan her yere seni diksem
       D#m7
Serpil filizlen, eh

                E
Bugüne değil kısmet
           F#        D#m7
Bi sonraki hayatımda gel
                          C#m7
Öyle bakıp yapma bana nispet
           F#        D#m7
Bi sonraki hayatımda gel
                         E
Belli ki sende de var istek
           F#        D#m7
Bi sonraki hayatımda gel
            E
Elveda maalesef
           F#        D#m7
Bi sonraki hayatımda gel
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar