Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Harry Styles - Watermelon Sugar - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: F | Dm Kapo: 0
             Dm7
 Tastes like strawberries
      Am7
 On a summer evening
C                          G
 And it sounds just like a song
          Dm7
   I want more berries
          Am7
 And that summer feeling
C                      G
 It's so wonderful and warm

           Dm7            Am7
Breathe me in, breathe me out
        C                           G
I don't know if I could ever go without
         Dm7          Am7
I'm just thinking out loud
        C                           G
I don't know if I could ever go without

                 Dm7
Watermelon sugar high
                 Am7
Watermelon sugar high
                 C
Watermelon sugar high

Watermelon sugar high
 
(Watermelon sugar)

   Dm7
 Strawberries
        Am7
 On a summer evening
C                          G
 Baby, you're the end of June
          Dm7
 I want your belly
            Am7
 And that summer feeling
C                         G
 Getting washed away in you

           Dm7            Am7
Breathe me in, breathe me out
         C
I don't know if I could ever go without

                 Dm7
Watermelon sugar high
                 Am7
Watermelon sugar high
                 C
Watermelon sugar high
                 G
Watermelon sugar high
                 Dm7
Watermelon sugar high
                 Am7
Watermelon sugar high
                 C
Watermelon sugar high
                 G
Watermelon sugar high

Dm7
I just wanna taste it
Am7
I just wanna taste it
C                G
Watermelon sugar high

             Dm7
 Tastes like strawberries
       Am7
 On a summer evening
C                          G
 And it sounds just like a song
        Dm7
 I want your belly
          Am7
 And that summer feeling

 I don't know if I could ever go without

                 Dm7
Watermelon sugar high
                 Am7
Watermelon sugar high
                 C
Watermelon sugar high (Sugar)
                 G
Watermelon sugar high (Sugar)
                 Dm7
Watermelon sugar high
                 Am7
Watermelon sugar high
                 C
Watermelon sugar high
                 G
Watermelon sugar high

Dm7
I just wanna taste it
Am7
I just wanna taste it (Yeah)
C                G
Watermelon sugar high
Dm7
I just wanna taste it
Am7
I just wanna taste it
C                G
Watermelon sugar high

Watermelon sugar
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.