Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

The Rolling Stones - Living In A Ghost Town - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
Am  Dm  Am  E7
              Woah, woah
Am  Dm           Am  E7
       Woah, woah

      Am    Dm
I'm a ghost
            Am        E7
Livin' in a ghost town
      Am    Dm
I'm a ghost
            Am        E7
Livin' in a ghost town
             Am         Dm
You can come look for me
            Am       E7
But I can't be found
        Am           Dm
You can search for me
                 Am    E7
I had to go underground
           Am        Dm
Life was so beautiful
                     Am    E7
Then we all got locked down
            Am    Dm
Feel like a ghost
            Am            E7
Living in a ghost town, yeah

Am
Once this place was hummin'
        Dm
And the air was full of drummin'
    Am
The sound of cymbals crashin'
Dm
Glasses were all smashin'
Am
Trumpets were all screamin'
Dm
Saxophones were blarin'
Am                        E7
Nobody was carin' if it's day or not

          Am  Dm
Woah, woah
          Am  E7
Woah, woah

      Am   Dm
I'm a ghost
            Am        E7
Livin' in a ghost town
         Am      Dm
I'm goin' nowhere
           Am     E7
Shut up all alone
             Am     Dm
So much time to lose
                Am      E7
Just starin' at my phone
 
      Fm6                                               Am
Every night I am dreamin' that you'll come and creep in my bed
       Fm6                                            E7  F7  G7  G#dim7
Please let this be over, not stuck in a world without eeeeeeeeeend, my friend

         Am  Dm
Woah, woah
          Am  E
Woah, woah
         Am  Dm
Woah, woah
          Am  E7
Woah, woah

     Am
Preachers were all preachin'
Dm
Charities beseechin'
Am
Politicians dealin'
Dm
Thieves were happy stealin'
Am
Widows were all weepin'
           Dm
There's no beds for us to sleep in
Am
Always had the feelin'
        E7
It will all come tumblin' down

      Am    Dm
I'm a ghost
            Am        E
Livin' in a ghost town
        Am         Dm
You can look for me
      Am            E
But I can't be found

    Am
Woah
Dm                      Am         E7
  We're all livin' in a ghost town   (Woah)        
Am   Dm           Am        E7
  Oh, livin' in a ghost town (Woah)
Am             Dm
  We were so beautiful (Woah)
Am                     E7
  I was your man about town (Woah)
Am               Dm
  Livin' in this ghost town (Woah)
Am                 E7
  Ain't havin' any fun (Woah)
Am           Dm
  If I wanna party (Woah)
Am                E7
  It's a party of one (Woah)
         Am  Dm
Woah, woah
          Am  E7
Woah, woah
NotlarX
Tab
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.