Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Contra - Islak Kum - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Eb | D# | Cm Kapo: 0
Cm  Gm  Fm  Gm

  Cm                                    Gm
Olsam bile kalabalıklar içinde yokluğun var eder iliklerimde hiçliği
  Fm                                Gm
Yazın mont giyen evsiz şarapçı dayı da bıraktı şerefime içmeyi
Cm                                Gm
Şişelerin dibindekiler gibi biter sandım ama sürecek şarkın
Fm                             Gm
Bi ömür sana mahkum etse beni adaletinle yargın

         Cm                         Gm
Adını yazsam sahilimin ıslak kumlarına

Denizler gider mi suyuma
Fm                     Gm
Görünmem senden başkasına iki gözüm ama

Cm                      Gm
Çıkıyorum içe içe Khalkedon’dan
               Fm 
Son durak Caddebostan
                         Gm
Sanırım büyüyorum en sonunda
                                  Cm
Hala ayıp bi şey demedim hesap et ordan
                                 Gm
Yine de sen iste böleyim denizi ikiye
                                Fm
Bi an peşimizden gelemesinler diye

Sen üzülme boynunu bükme
Gm                                   Cm
Gelse bile bi gün ölüm ensemden göğsüme

Vurmak istedim yerleri göğe
Gm
Bitik başlarken her yeni güne
Fm
Ama şimdi güzel pazar ertesi bile
Gm
Bütün cennetlere göre çok

  Cm                                    Gm
Olsam bile kalabalıklar içinde yokluğun var eder iliklerimde hiçliği
  Fm                                Gm
Yazın mont giyen evsiz şarapçı dayı da bıraktı şerefime içmeyi
Cm                                Gm
Şişelerin dibindekiler gibi biter sandım ama sürecek şarkın
Fm                             Gm
Bi ömür sana mahkum etse beni adaletinle yargın

         Cm                         Gm
Adını yazsam sahilimin ıslak kumlarına

Denizler gider mi suyuma
Fm                     Gm
Görünmem senden başkasına iki gözüm ama

Cm                            Gm
Şu anda cehennemdeyim elimde asa
                              Fm
Gezegeni bile yakarım bana kalsa
                               Gm
Nolur dolup dolup dolu olup yağsam
                                  Cm
İstanbul’un bütün koruları alev alsa

Cm                        Gm
Şimdi deniz içki sıcak kumlar
                                Fm
Oysa ki teo da demişti tuzak bunlar
                            Gm
Onu bile dinlemedim ama sağ kurtuldum her kabustan

  Cm                                    Gm
Olsam bile kalabalıklar içinde yokluğun var eder iliklerimde hiçliği
  Fm                                Gm
Yazın mont giyen evsiz şarapçı dayı da bıraktı şerefime içmeyi
Cm                                Gm
Şişelerin dibindekiler gibi biter sandım ama sürecek şarkın
Fm                             Gm
Bi ömür sana mahkum etse beni adaletinle yargın

         Cm                         Gm
Adını yazsam sahilimin ıslak kumlarına

Denizler gider mi suyuma
Fm                     Gm
Görünmem senden başkasına iki gözüm ama
NotlarX
Tab
Söz: Contra
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Doğaçlama Teknikleri: Farklı Müzik Türlerinde Doğaçlama Yapmanın Temelleri ve İpuçları

Doğaçlama, müzisyenlerin anlık yaratıcılıklarını kullanarak yeni melodiler ve ritimler oluşturduğu bir süreçtir. Caz, blues, rock ve diğer müzik türlerinde yaygın olarak kullanılır. Doğaçlama yapmak, müziğin temellerini ve akor yapısını anlamayı gerektirir.

Doğaçlamanın Temelleri

Doğaçlamaya başlarken şu temel prensipler önemlidir:

  • Gam Bilgisi: Doğaçlama yaparken, kullanılacak gamları ve bu gamların hangi akorlarla uyumlu olduğunu bilmek önemlidir. Majör, minör, pentatonik ve blues gamları, farklı türlerde en yaygın kullanılan gamlardır.
  • Akor İlerlemeleri: Akor ilerlemelerini anlamak, doğaçlama yaparken doğru notaları seçmeye yardımcı olur. Örneğin, blues müziğinde 12 bar blues ilerlemesi oldukça yaygındır.
  • Ritim: Doğaçlamanın sadece melodik değil, aynı zamanda ritmik bir boyutu da vardır. Farklı ritimleri ve tempoları deneyerek doğaçlamaya çeşitlilik katılabilir.
  • Dinleme ve Tepki Verme: Özellikle caz gibi grup doğaçlamalarında, diğer müzisyenleri dinlemek ve onların çaldıklarına tepki vermek önemlidir.

Farklı Müzik Türlerinde Doğaçlama

Doğaçlama, farklı müzik türlerinde değişiklik gösterir:

  • Caz: Caz doğaçlaması, genellikle karmaşık akor ilerlemeleri ve geniş gam yelpazesi kullanır. Melodik ve armonik olarak daha özgürdür.
  • Blues: Blues doğaçlaması, 12 bar blues ilerlemesine dayanır. Pentatonik ve blues gamları, doğaçlama için yaygın olarak kullanılır.
  • Rock: Rock müzikte doğaçlama, genellikle pentatonik gamlara ve güçlü ritimlere dayanır. Solo gitar doğaçlaması rock müziğin önemli bir unsurudur.

Doğaçlama İpuçları

Doğaçlama yaparken göz önünde bulundurulması gereken bazı ipuçları:

  • Basit Başlayın: Doğaçlama yapmaya yeni başlıyorsanız, basit gamlar ve ritimler kullanarak başlayın.
  • Kulakla Çalma: Diğer müzisyenlerin doğaçlamalarını dinleyin ve onları taklit etmeye çalışın.
  • Yaratıcı Olun: Doğaçlama sırasında farklı gamları ve ritimleri denemekten çekinmeyin.
  • Pratik Yapın: Doğaçlama, pratik yapıldıkça gelişen bir yetenektir. Düzenli olarak pratik yapın ve doğaçlama becerilerinizi geliştirin.

Sonuç

Doğaçlama, müzisyenlerin yaratıcı yeteneklerini geliştirmeleri için harika bir yoldur. Farklı müzik türlerinde doğaçlama yapmanın temellerini öğrenmek, müziğinize yeni bir boyut katacaktır. Pratik yaparak ve müziğin temellerini anlayarak, doğaçlama becerilerinizi geliştirebilirsiniz.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.