Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Madrigal - Seni Dert Etmeler (Deeperise) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Ab | G# | Fm Kapo: 0
A+ A-
Fm  Fm  Eb  Bbm

Fm
Bazen bana gelir gider
   Eb
Seni dert etmeler
     Bbm                 Fm
Seni rüyalarımda hapsetmeler

Yıldızların hırsızları mı var
Eb
Tutamam, tutamam
    Bbm
Hep yeni bir gün doğar

Fm
Başka bir evrende

En güzel halinle
Eb
Sen hayata karış
    Bbm
Ben daha da biteceğim
Fm
Kırgınım kendime

Üşüyorum gölgende
Eb
Henüz bilmesen de
      Bbm
Belki bir gün gideceğim

Fm  Fm  Eb  Bbm

Fm
Hiç gerek yok daha fazlasına
Eb                Bbm 
Zamanı tutmaya, fezaya uçmaya
Fm
Geride kaldılar (geride kaldılar)

Geride kaldı o günler
    Eb                 Bbm
Sen varken taptığım kasvetli şehirler

Fm
Başka bir evrende

En güzel halinle
Eb
Sen hayata karış
    Bbm
Ben daha da biteceğim
Fm
Kırgınım kendime

Üşüyorum gölgende
Eb
Henüz bilmesen de
      Bbm
Belki bir gün gideceğim

Fm  Fm  Eb  Bbm

Ritim

V1:  A - A - Y Y A Y A A Y
V2:  A - A - Y Y A A A Y

NotlarX
Tab
Söz: Anıl Erdem Cevizci
Müzik:
 Anıl Erdem Cevizci
Düzenleme:
 Deeperise
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar