Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Faiq Agayev - Donme Geri - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Ab | G# | Fm Kapo: 0
Fm  Dbmaj7  Bbm  C  Fm

Fm                             Dbmaj7
 Aldandımsa sene, meni avam bilme
                               Bbm
İnandımsa, bil ki, inanmaram yine

Acizliyime kenardan bakıb gülme
C
Get, dönme geri

Fm                           Dbmaj7
 Nece sevmişem, ele de unudaram
                           Bbm
Xeyanetin içimdeki gönül yaram
                             C
Qorxuram, seni yene de bağışlaram

         Bbm          C7          Fm
Odur ki, get, dönme geri, dönme geri
       Dbmaj7        Bbm
Ümidli anlarımın qenimi
       C7              Fm
Saflığına inandırma meni
 Bbm         C7          Dbmaj7
Get, dönme geri, dönme geri
                      Fm
Apar özünle qemi, kederi
       C7              Bbm  C  Am
Unut meni, unut o günleri

Am                                F
 Sevgi dolu bir dünyamı alt üst ettin
                             Dm
Ümit verib sonra geri alıp ittin

Olmağın olmamağından daha çetin 
E
Get, dönme geri

Am                          F
 Nece sevmişem, ele de unudaram
                           Dm
Xeyanetin içimdeki gönül yaram
                            E
Qorxuram, seni yene de bağışlaram

         Dm           E7          Am
Odur ki, get, dönme geri, dönme geri
       F             Dm
Ümidli anlarımın qenimi
       E7              Am
Saflığına inandırma meni
 Dm          E7          F
Get, dönme geri, dönme geri
                       Am
Apar özünle qemi, kederi
       E7              Dm
Unut meni, unut o günleri
  E
Geeet
NotlarX
Tab
Söz: Gövher Hesenzade
Müzik: Gövher Hesenzade
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Modülasyon

Modülasyon, müzikte bir anahtardan (ton) diğerine geçiş anlamına gelir. Bir parçada farklı tonal merkezler arasında yapılan bu geçişler, dinleyiciye müziğin duygusal ve dinamik yapısını farklı bir açıdan hissettirir. Modülasyon, müzikte dramatik etki yaratmanın ve tonlar arasındaki kontrastı vurgulamanın önemli bir aracıdır.

Modülasyon Türleri

Farklı modülasyon türleri vardır ve her biri farklı bir geçiş yöntemi sunar:

  • Diyatonik Modülasyon: İki gam arasında ortak notalar üzerinden geçiş yapılır. Bu tür modülasyonda, her iki gamda da bulunan ortak akorlar veya notalar kullanılır.
  • Kromatik Modülasyon: İki gam arasında bir kromatik (yarım ses) adımla geçiş yapılır. Bu, bir notanın yarım ses artırılması veya azaltılması yoluyla gerçekleşir.
  • Geçici Modülasyon: Genellikle kısa süreli olarak, yeni bir ton merkezi oluşturur ve sonrasında ana tona geri dönülür.
  • Tonika Modülasyonu: Ana tonun üçüncü veya beşinci derecesine modülasyon yapılır.
  • Enarmonik Modülasyon: Bir akorun enarmonik eşdeğerini kullanarak tonlar arasında geçiş yapılır. Örneğin, C#'nin (Do diyez) D♭ (Re bemol) olarak çalınması.

Modülasyonun Kullanım Alanları

Modülasyon, farklı müzik türlerinde çeşitli amaçlarla kullanılır:

  • Besteciler, eserlerinin bölümleri arasında modülasyon yaparak dinleyicinin ilgisini korur ve farklı duygusal tonlar yaratır.
  • Pop müzikte modülasyon, bir şarkının enerjisini ve duygusal etkisini artırmak için kullanılır, özellikle şarkının son bölümlerinde.
  • Doğaçlama müzikte, müzisyenler arasındaki tonal uyumu koruyarak modülasyon kullanılır.

Modülasyon Teknikleri

Modülasyon yaparken kullanılabilecek bazı teknikler şunlardır:

  • Ortak Akor Kullanımı: Hem başlangıç hem de hedef ton arasında ortak akorlar kullanılır.
  • Geçici Akor: Geçici olarak hedef tona ait bir akor kullanılarak geçiş yapılır.
  • Melodik Modülasyon: Bir melodi çizgisi ile yeni bir tona geçiş yapılır.

Sonuç

Modülasyon, müziğe dinamiklik ve derinlik katmanın etkili bir yoludur. Tonlar arasında geçiş yaparak, besteciler ve müzisyenler farklı ruh halleri ve müzikal renkler yaratabilirler. Modülasyon tekniklerini öğrenmek, müzikte tonalite ve ifade çeşitliliğini artırır.