Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Ezhel - Allah'ından Bul - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Ab | G# | Fm Kapo: 0
          Dbmaj7
Kötü insanlar kötü
            Cm
Bunu aklım almaz hiç
              Fm
Otu boku yargılarlar

Bizi kötü algılarlar
                  Dbmaj7
Hatta ne yaparsan yap
                         Cm
Memnun edemezsin kimseyi aynı anda
                  Fm
Bir sürü küfür de saydım ama

Hiçbiri bir türlü etmez fayda
              Dbmaj7
Yani ne desem boş
                        Cm
İstediğin kadar et beni linç
                     Fm
Edemezsin beni parça pinçik

Hain dolu etraf hıncahınç
                    Dbmaj7
Aynı anda duyarlar övünç
                          Cm
Derler şimdi "g..ü kalktı"
                      Fm
Düşman dolu önüm arkam

Diyecek yok sözüm artık

                  Dbmaj7  Cm
Derim Allah’ından bul
            Fm
Allah’ından bul
                    Dbmaj7
Ben seni bulmadan önce
                Cm
Seni bulmadan önce
                Fm
Seni bulmadan önce

Seni bulmadan önce
                  Dbmaj7  Cm  Fm
Derim Allah’ından bul

         Dbmaj7
Cam gibiydim kırdılar beni
      Cm
Keskinleştim oldum çok keskin
        Fm
İki kişiden fazla yok dostum

Hepinizde Salieri Kompleksi
           Dbmaj7
Resmen içi ekşi işi eksik hepsinin
      Cm
Uğraşamam bile her günüm action
          Fm
Yerimde olsan bir gün bile duramazdın

Elimde olsa sana verirdim aklımı
        Dbmaj7
Değilim haklı peki değilim haklı
        Cm
Alayı salak mı lan? Beynim aktı
     Fm
Eğri doğru ne ki? Kim taktı?

Herkes bir şeyler der
            Dbmaj7
Allah’ından bul
               Cm
Dışardayım ama bak zihinler hapis
                Fm
Takamam sizleri yakarım kanabis

Silahım müzikken olamam trrst

            Dbmaj7  Cm
Allah’ından bul
            Fm
Allah’ından bul
                    Dbmaj7
Ben seni bulmadan önce
                Cm
Seni bulmadan önce
                Fm
Seni bulmadan önce

Seni bulmadan önce
                  Dbmaj7  Cm  Fm
Derim Allah’ından bul
NotlarX
Tab
Söz: Ezhel
Müzik: DJ Artz
Bugy
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.