Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Ezhel - LOLO - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: A | Dbm | C#m Kapo: 0
C#m                       D
Koal koal yine koal çete, bütün dünya mahallem ghettom
C#m                        D
Everyday jeden tag hergün, kalmalısın her zaman ketum
C#m                   D
Yapar herkes boş laf, milletin ağzı değil torba bağır istediğin kadar
C#m
Bağır bize bam bam yok bizde taktik dikkat
D
Rollie Rollie(rolex)yapamaz tik tak

C#m                   D
Yeteneğiniz dedikodu, koduğumun bebeleri
C#m                          D
Ne ki şan şöhret, götüne sok ama yalnız bırak beni

C#m                      D
Benim uyuşturucum müzik, seninkisi sanal alem
C#m                      D
Bana artz bugy yeni beat ama sana lazım yeni tweet

           F#m
Çünkü işin lolololo
        C#m
İşin gücün laf, hep tut bir saf

           F#m
Bize de mi lolololo
   C#m
El insaf, hep iftira, hep

C#m                    D
Unutamam nereden nere, nereden geldiğimi 
C#m                 D
Sokağa neyi versem, dönüp bana geri verdi yine
C#m                        D
Sana yaranayım diye değil, açlığı yaralayayım diye
                C#m                           D
Sahnen dolu boş meydan, medyan kadar olamadın sosyal

Duraman yerimde olsan

C#m                     D
27 yaşında milyon lira, çok da bişi değil keke yüz bin euro
C#m                           D
Skiim para pulu, olamam kulu, paso minnet paso bin ton rica
C#m                           D
İcraate gelince fıs, bana her boku de ben diince kız
C#m                              D
Bana tek dediğin salam sosis ama senden olur helal domuz

C#m                                  D
De bana ne diyosan, yeter ki dediini bi kere yap
                 C#m                         D
Bebeler her boku biliyolar, eleştir sikiştir giderayak

               C#m                              D
Boşuna yapıcan bize lolo, daha sonra kaçıcak bi yere bak
               C#m                            D
O da hakkın işimidir lolo, şerefsizlik olur size logo


Bi milim gidemez ite kaka hatta, bin kere gösterse bile çaba ve
                     C#m
Ne bi selam verir ne bi merhaba salak
                  D
Beni kendin sanıp niyet ara çalış 

                  C#m
Çalış çalış hadi, koal koal yine iş
D                  C#m
Lazım bebelere aş, bize derler hadi koş
D
Ama sana sktr ordan hadi puşt

           F#m
Çünkü işin lolololo
        C#m
İşin gücün laf, hep tut bir saf

           F#m
Bize de mi lolololo
   C#m
El insaf, hep iftira, hep
NotlarX
Tab
Söz: Ezhel
Müzik:
 Ezhel
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.