Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Dolu Kadehi Ters Tut - 25 - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: D | Bm Kapo: 0
A+ A-
Bm  Em  Bm  Em  Bm  Em  Bm  Em

Bm
Kalk 25’indesin
Em
Hala neyin peşindesin
Bm
Boş iş bunlar farkındasın
Em
Artık para kazanmalısın

Bm
Kalk 25’indesin
Em
Hala neyin peşindesin
Bm                     Em
Boş iş bunlar farkındasın

Bm               Em
Hayır, inanmam asla, bitmiş olamaz
Bm                Em
Düşlerim, hayallerim var, yerleri dolamaz
Bm                   Em
Evet, sen de haklısın belki, tamam
Bm                     F#m
"Nerede? Nasıl?" derken geçti zaman

Bm                  Em
Benim daha özendiğim oyunlarım var
Bm                     Em
İnsanlara çocuksu gelecek sorunlarım var
Bm               Em
Kafamdaki sesleri susturabilsem
Bm                      F#m
“Beş dakika daha” diyip hep uyuyabilsem

    Bm         Em                Bm     Em
Ama ben elimden geleni yapmaya razıyım
Bm                  Em                        Bm   Em
Merak etme anne bеn Warren Batso Harding tarzıyım

Bm
Kalk 25’indesin
Em                    Bm  Em
Hala neyin pеşindesin

Bm  Em  Bm  Em

Kalk! Kalk! Kalk! Kalk!

Bm         Em
Yarına dair kaygılar
Bm           Em
Boyumu çoktan aştılar
Bm           Em
Çocukluğum uzak hayalleri
Bm               Em
Yakından tanınmaz oldular

Bm               Em
Ne yapsam olmaz, anlamazlar
Bm             Em
Sesimi duymaz, umursamazlar
Bm           Em      Bm            Em
Ateşi sönmüş ruhumun içini bilmez, önemsemezler

Bm
Kalk 25’indesin
Em                    Bm  Em
Hala neyin pеşindesin

Bm  Em  Bm  Em

Kalk! Kalk! Kalk! Kalk!
NotlarX
Tab
Söz: Dolu Kadehi Ters Tut
Müzik:
 Dolu Kadehi Ters Tut
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar