Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Şebnem Özsaran - Biraz sevgi vardı - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: F | Dm Kapo: 0
A+ A-
Dm  Dm  Gm  C  C  A  Dm  Bb  Bb  Gm  A  A  Dm

Dm                 A
En başta çok mutluyduk
                Dm
İnan ki huzurluyduk
                 A
Bir çoğunun tersine
                  Dm
Biz sevgiyi bulmuştuk

       Gm       C
Birden herşey değişti
  F           Bb
Aşkımız sanki bitti
    Em7b5     A
Üzüldüm çok ağladım
  C         F  
Sebebi bilinmez ki

    Gm          C
Çok yalvardım olmadı
   F            Bb
Gözyaşım hiç kalmadı
   Em7b5        A
Acımadan terk ettin
                 Dm
Ben de boşverdim seni

Dm
Biraz sevgi vardı
                    Gm
Hiç üzülme geçmişte kaldı
C
Yaşanmış anılar
     A           Dm
İnan hepsi soldu sarardı
Bb 
Sanki bu ben değilim
     Gm            A
Olan herşeye perde çektim

Bunu ben istemedim
                        Dm
Biliyorsun ki tek sebep sensin

Dm  Dm  Gm  C  C  A  Dm  Bb  Bb  Gm  A  A  Dm

Dm               A
Şimdi pişmanım diyorsun
                  Dm
Çok geç artık biliyorsun
                 A
Ne de olsa bir zamanlar
                Dm
Ben de sevdim diyorsun

    Gm        C
Ama artık anlaşamam
   F          Bb
Öpüşüp koklaşamam
      Em7b5     A
Ne yapsan da hepsi boş
  C          F 
Aşkımı yaşatamam

      Gm       C
Bence en iyisi bu
  F            Bb
Hayırlısı doğrusu
      Em7b5    A
Yalvarsan yakarsan da
             Dm
Gönlümü avutamam

Dm
Biraz sevgi vardı
                    Gm
Hiç üzülme geçmişte kaldı
C
Yaşanmış anılar
     A           Dm
İnan hepsi soldu sarardı
Bb 
Sanki bu ben değilim
     Gm            A
Olan herşeye perde çektim

Bunu ben istemedim
                        Dm
Biliyorsun ki tek sebep sensin
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar