Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Grup Gündoğarken - Sarmaş Dolaş - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Db | C# | Bbm | A#m Kapo: 0
Cdim  Db  Ebm  Bbm  F  Bbm  F  Bbm

    Bbm            Ebm
Bir güneş ılıklığı vurunca kumsala
Ab               Db
Yaşıyorum seni olduğunca
Bbm                  Cdim
Belki bir kum tanesi ellerimde
   F
Avuçlarımda

Cdim  Db
Saaaarmaş dolaş kollarımda
  Bbm
Olmanı bekleyemem
      F            Bbm  F  Bbm
Çünkü yoksun artık sen
       Ebm
Ben kendime yeter oldum
   Bbm
Başka bir ben istemem
      F            Bbm  F  Bbm
Çünkü çoksun artık sen

Ebm  Bbm  F  Bbm  F  Bbm

Bbm                 Ebm
Yürümek saatlerce yağmurla kolkola
   Ab                      Db
Söyleşmek baharda düşen yaprakla
Bbm                Cdim
Sevgiyi anlatmak yeşil çimene
F
Doğaya

Cdim  Db
Saaaarmaş dolaş kollarımda
  Bbm
Olmanı bekleyemem
      F            Bbm  F  Bbm
Çünkü yoksun artık sen
       Ebm
Ben kendime yeter oldum
   Bbm
Başka bir ben istemem
      F            Bbm  F  Bbm
Çünkü çoksun artık sen

Ebm  Bbm  F  Bbm  F  Bbm

Bbm                  Ebm
Silmek nedense sileni

Daha bir kolay
  Ab                  Db
Yarım kalsa bile sevgimiz
Bbm                  Cdim
Sessiz bir çığlık olacak ayrılık
    F
Yaşıyorsak ikimiz
NotlarX
Tab
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.