Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

İkiye On Kala - Sonra Kül Tablasında Yer Arıyorsun - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
A+ A-
     Gm                   Cm
İnsanlar gidiyor, hep eşyalar kalıyor
     Bb              A      Gm
Bazı cümleler hiçbir anlama gelmiyor
        Eb         Cm     Gm
Çırılçıplak hayatın ortasında
      Bb      A         Gm
Yalnızca soğuktan üşünmüyor

   Gm           Cm
İnsan ağlıyor da konuşamıyor
      Bb      A        Gm
Her şeyi herkese anlatamıyor
        Eb        Cm     Gm
Paramparça uykulardan uyanıp
      Bb          A         Gm
Sonra kül tablasında yer arıyor

           Bb        Dm    Eb
Yalan söylüyorlar ya da bilmiyorlar
  Gm       Bb       Dm     Eb
Öyle her şeye rağmen gülemiyor insan
   Gm        Bb     Dm   Eb
Yağmurlar içine yağıyor üşüyorsun
  Gm      Bb     Dm
Bazen piç gibi ortada kalıyorsun

  Gm       Bb     Dm       Eb
Yalan mı değil, yalan mı değil
  Gm       Bb     Dm      Eb
Yalan mı değil, yalan mı aaah

           Bb        Dm    Eb
Yalan söylüyorlar ya da bilmiyorlar
  Gm       Bb       Dm     Eb
Öyle her şeye rağmen gülemiyor insan
   Gm        Bb     Dm   Eb
Yağmurlar içine yağıyor üşüyorsun
  Gm      Bb     Dm     Eb
Bazen piç gibi ortada kalıyorsun

  Gm       Bb     Dm       Eb
Yalan mı değil, yalan mı değil
  Gm       Bb     Dm      Eb
Yalan mı değil, yalan mı aaah
NotlarX
Tab
Söz: Uras
Müzik:
 Uras
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar