Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Onur Can Özcan - Ah Adam - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Eb | D# | Cm Kapo: 0
A+ A-
Ab  Gm  Fm  Cm

Cm         Fm
 Ah adam yaralı bereli
             Cm
 Ağlıyor içinden geleni
Ab            Gm
 Kalkıyor usulca masasından
Fm           Cm
 Ağlıyor kadehi, mezesi

Cm           Fm
 Ah kadın oralı bile değil
              Cm
 Görmüyor önünden geçeni
Ab           Gm
 Uğruna ömründen geçeni
      Cm
 Görmüyor kadın

  Ab
Aşkın gözü kör, göremez anlarız
Cm
Aşktan da kör bu kadın
Ab           Bb        Gm        Cm
 Tek derdi adamın, biraz sarılmaktı

  Ab
Artık külü söndüremez, ah yazık
Cm
Bile bile yanma kadın
    Ab          Bb     Gm         Cm
Bir kez daha, aşkın eli havada kaldı

  Cm              Bb        Ab
Anlat biraz, yolunda mı her şey
                          Bb
Yalan ettin, gözündeki gerçek
                 Ab        Bb
Artık aşkla nefretin düeti

    Cm        Bb         Ab
Tek celsede ayrılık, zor gelse de
               Fm      Bb       Cm
Gözlerime bu hapis, kalbe kaç sene

  Cm              Bb        Ab
Anlat biraz, yolunda mı her şey
                          Bb
Yalan ettin, gözündeki gerçek
                 Ab        Bb
Artık aşkla nefretin düeti

    Cm                   Fm
Tek celsede ayrılık, zor gelse de
Bb              Ab      Cm
 Gözlerime bu hapis, kalbe kaç sene
NotlarX
Tab
Söz: Onur Can Özcan
Müzik:
 Onur Can Özcan
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.