Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Perdenin Ardındakiler - Yağmurlar (Anıl Piyancı) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: E | Dbm | C#m Kapo: 0
A+ A-
C#m       G#m       F#m
Yağmurlar var kalbimde
        A   B    C#m
Sakın sakın ıslanma
       G#m      F#m
Kaç kurtar kendini
         A    B    C#m
Sığın başka duvarlara

C#m
Kaç kurtar kendi burdan
G#m
Ruhunu al git çok uzaklara
F#m
Kaç kurtar kendi durma
A            B
Aldırma o sahte suratlara

C#m
Kaç kurtar kendi burdan
G#m
Yok dostun her biri kurnaz
F#m
Yavaş yavaş süzüldü kalbine
A          B
Kurmuş bak her biri kumpas

C#m
Nefes alıp veriyoruz hepimizin sorunu başka
G#m
Sürekli sarıyoruz oyunu baştan
F#m
Gözüyle görse bile yorumu başka
A                       B
Her birimizin kaderi de sonu da başka

C#m
İnanırız çoğumuz aşka
G#m
Hedefimi sor zoru başarmak
F#m
Kaplamış her yanı yolumu taşlar
A                   B
Tutamam kalbimi gel soyunur akşam

C#m
Gece çöker ve gökyüzü kararır
G#m
Geçemedim köprüyü paralı
F#m
Kalemi alırım ve dörtlüğü yazarım
A                   B
Karışık duygularıma kör düğüm atarım

C#m
Yaşıyorum çözdüğüm kadarını
G#m
Belkide yalandı ömrümü adadığım
F#m
Bütün o değerler sevgi ne aşk
G#m
Şu an sürüyorum içinde öldüğüm arabayı

C#m       G#m       F#m
Yağmurlar var kalbimde
        A   B    C#m
Sakın sakın ıslanma
       G#m      F#m
Kaç kurtar kendini
         A    B    C#m
Sığın başka duvarlara

C#m
Kaç kurtar kendi burdan
G#m
Ruhunu al git çok uzaklara
F#m
Kaç kurtar kendi durma
A            B
Aldırma o sahte suratlara

C#m
Kaç kurtar kendi burdan
G#m
Yok dostun her biri kurnaz
F#m
Yavaş yavaş süzüldü kalbine
A          B
Kurmuş bak her biri kumpas

C#m
Çünkü üzerinde dolaşıyor kara bulutlar
G#m 
Bedenin ıslanırken yanar umutlar
F#m
Kaderin yazısına kafa tutulmaz
A                B
Ruhunun yaraları kanar usulca

C#m
Çekilen acıların bi anlamı var
G#m
Hiç bir zaman boşuna değil
F#m 
Pes etme kendine bi şans tanı daha
A               B
İleri sür atını yokuşa değil

C#m
Çıkışı bilmesende gir tünele
                G#m
Geminin kaptanı değilsen de bin dümene
               F#m
Sırtını dön hemen kalbine bak kin güdene
A                 B
Gözünü kapa ve de gül güneşe

C#m
İnan ki göreceksin yıkınca duvarlarını
G#m
Dokununca bir insanın kalbine
F#m
Değişir damarlarındaki kanın akışı bile
A                 B
Bakıp utanacaksın eski haline

C#m       G#m       F#m
Yağmurlar var kalbimde
        A   B    C#m
Sakın sakın ıslanma
       G#m      F#m
Kaç kurtar kendini
         A    B    C#m
Sığın başka duvarlara
NotlarX
Tab
Söz: Anıl Piyancı
Doruk Ereşter
Müzik:
 Direnç
Can Volkan
Onar
Düzenleme:
 Can Volkan
Direnç
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar