Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Perdenin Ardındakiler - Yağmurlar (Anıl Piyancı) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: E | Dbm | C#m Kapo: 0
A+ A-
C#m       G#m       F#m
Yağmurlar var kalbimde
        A   B    C#m
Sakın sakın ıslanma
       G#m      F#m
Kaç kurtar kendini
         A    B    C#m
Sığın başka duvarlara

C#m
Kaç kurtar kendi burdan
G#m
Ruhunu al git çok uzaklara
F#m
Kaç kurtar kendi durma
A            B
Aldırma o sahte suratlara

C#m
Kaç kurtar kendi burdan
G#m
Yok dostun her biri kurnaz
F#m
Yavaş yavaş süzüldü kalbine
A          B
Kurmuş bak her biri kumpas

C#m
Nefes alıp veriyoruz hepimizin sorunu başka
G#m
Sürekli sarıyoruz oyunu baştan
F#m
Gözüyle görse bile yorumu başka
A                       B
Her birimizin kaderi de sonu da başka

C#m
İnanırız çoğumuz aşka
G#m
Hedefimi sor zoru başarmak
F#m
Kaplamış her yanı yolumu taşlar
A                   B
Tutamam kalbimi gel soyunur akşam

C#m
Gece çöker ve gökyüzü kararır
G#m
Geçemedim köprüyü paralı
F#m
Kalemi alırım ve dörtlüğü yazarım
A                   B
Karışık duygularıma kör düğüm atarım

C#m
Yaşıyorum çözdüğüm kadarını
G#m
Belkide yalandı ömrümü adadığım
F#m
Bütün o değerler sevgi ne aşk
G#m
Şu an sürüyorum içinde öldüğüm arabayı

C#m       G#m       F#m
Yağmurlar var kalbimde
        A   B    C#m
Sakın sakın ıslanma
       G#m      F#m
Kaç kurtar kendini
         A    B    C#m
Sığın başka duvarlara

C#m
Kaç kurtar kendi burdan
G#m
Ruhunu al git çok uzaklara
F#m
Kaç kurtar kendi durma
A            B
Aldırma o sahte suratlara

C#m
Kaç kurtar kendi burdan
G#m
Yok dostun her biri kurnaz
F#m
Yavaş yavaş süzüldü kalbine
A          B
Kurmuş bak her biri kumpas

C#m
Çünkü üzerinde dolaşıyor kara bulutlar
G#m 
Bedenin ıslanırken yanar umutlar
F#m
Kaderin yazısına kafa tutulmaz
A                B
Ruhunun yaraları kanar usulca

C#m
Çekilen acıların bi anlamı var
G#m
Hiç bir zaman boşuna değil
F#m 
Pes etme kendine bi şans tanı daha
A               B
İleri sür atını yokuşa değil

C#m
Çıkışı bilmesende gir tünele
                G#m
Geminin kaptanı değilsen de bin dümene
               F#m
Sırtını dön hemen kalbine bak kin güdene
A                 B
Gözünü kapa ve de gül güneşe

C#m
İnan ki göreceksin yıkınca duvarlarını
G#m
Dokununca bir insanın kalbine
F#m
Değişir damarlarındaki kanın akışı bile
A                 B
Bakıp utanacaksın eski haline

C#m       G#m       F#m
Yağmurlar var kalbimde
        A   B    C#m
Sakın sakın ıslanma
       G#m      F#m
Kaç kurtar kendini
         A    B    C#m
Sığın başka duvarlara
NotlarX
Tab
Söz: Anıl Piyancı
Doruk Ereşter
Müzik:
 Direnç
Can Volkan
Onar
Düzenleme:
 Can Volkan
Direnç
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.