Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

AnnenMayKantereit - Nicht Nichts - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
Gm  Cm7  Eb  D
 
     Gm                           Cm7
Ich lieg' seit Tagen in meinem Bett und hab' nichts zu tun
     Eb                                     D
Und nach dem Aufstehen fang' ich an, mich auszuruhen
     Gm                           Cm7
Und ich überlege oft, ob ich dir schreibe
     Eb                                   D
Und ärger' mich, weil ich immer liegen bleibe
 
      Gm                           Cm7
Jetzt   fehlt mir so viel, was mir wegen dir gefiel
               Eb
Ich schrei' zu Haus gegen die Wand
            D
Und draußen stumm in mich hinein
             Gm
Und manchmal denk' ich
             Cm7
Und manchmal denk' ich
           Eb                           F
Ich müsste wieder mit dir zusammen sein
 
Bb                  Dm
  Nicht nichts ohne dich
     Gm
Aber weniger, viel weniger für mich
Bb                  Dm
  Nicht nichts ohne dich
     Gm            D
Aber weniger, viel weniger für mich

Gm  Cm7  Eb  D

Gm                                Cm7
  Und dann hör' ich mir die Kommentare meiner Freunde an
Eb                         D
  Weil ja jeder was dazu sagen kann
     Gm                      Cm7
Aber eigentlich will ich das alles gar nicht hör'n
                Eb                D
Weil mich diese Ratschläge stör'n
 
          Gm                         Cm7
Und jetzt fehlt mir so viel, was mir wegen dir gefiel
               Eb
Ich schrei' zu Haus gegen die Wand
            D
Und draußen stumm in mich hinein
             Gm
Und manchmal denk' ich
             Cm7
Und manchmal denk' ich
            Eb                    D
Wir müssten wieder zusammen sein
 
Bb                  Dm
  Nicht nichts ohne dich
     Gm
Aber weniger, viel weniger für mich
Bb                  Dm
  Nicht nichts ohne dich
     Gm            D
Aber weniger, viel weniger für mich

                  Bb
Nicht nichts ohne dich
Dm                 Gm
  Aber weniger für mich
Bb                 Dm
  Nicht nichts ohne dich
     Gm
Aber weniger, viel weniger für mich
 
Bb                 Dm
  Nicht nichts ohne dich
     Gm
Aber weniger, viel weniger für mich

              Cm7                                       Eb
Und dann lieg' ich wieder in mei'm Bett und hab' nix zu tun
                     D
Und du schreibst mir, dass du nichts mehr von mir hören willst
   Gm                                          Cm7
Und dann denk' ich, ich hab dir nie alles gesagt
     Eb                  D
Aber immerhin nicht nichts
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Caz Müziği ve Tarihçesi

Caz Nedir?

Caz, 20. yüzyılın başlarında Amerika Birleşik Devletleri'nde, özellikle New Orleans'ta ortaya çıkan bir müzik türüdür. Çoğunlukla Afrika ritimleri, blues ve ragtime gibi müzik türlerinin birleşiminden doğmuştur. Caz, doğaçlamaya, karmaşık ritimlere ve melodik ifadelere dayanır. Çoğu caz eseri belirli bir temel yapıya sahip olsa da, müzisyenler doğaçlama ile eseri geliştirir.

Cazın Tarihçesi

Caz müziğinin kökeni, 19. yüzyılın sonlarından itibaren blues ve ragtime gibi Afro-Amerikan müziklerinden esinlenmiştir. New Orleans'ta başlayan bu müzik, 1920'lerin Harlem Rönesansı ile hızla popüler hale geldi ve ülke çapında kabul gördü. Caz müziği, 1930'larda swing tarzının ortaya çıkmasıyla daha büyük orkestralarda çalınmaya başlandı ve bu dönemde popüler dans müziklerinden biri haline geldi.

1940'larda bebop tarzı ortaya çıktı ve caz müziği daha karmaşık ve hızlı ritimlere sahip bir hal aldı. Charlie Parker ve Dizzy Gillespie gibi sanatçılar, bebop'un öncülerindendi. 1950'lerde cool caz, modal caz ve hard bop gibi farklı alt türler gelişti. Miles Davis, John Coltrane ve Thelonious Monk bu dönemin önde gelen isimlerindendir.

1960'larda free caz, caz müziğine daha deneysel bir yaklaşım getirdi. Bu dönemdeki sanatçılar, geleneksel caz kalıplarını kırarak daha özgür yapılar oluşturdular. 1970'lerde caz füzyon türü gelişti; bu tarz, cazın rock ve funk gibi türlerle harmanlanmasını içeriyordu. 1980'lerde ve sonrasında caz, dünya çapında farklı türlerle etkileşime girerek çeşitlendi.

Cazın Önemi ve Mirası

Caz müziği, 20. yüzyılın en etkili müzik türlerinden biri olarak kabul edilir. Hem doğaçlama hem de teknik beceri gerektiren yapısıyla, müzisyenlere geniş bir ifade alanı sunar. Caz müziği, diğer müzik türleriyle etkileşimi sayesinde sürekli evrim geçirir. Müzikal yapıları, ritimleri ve doğaçlamaya dayalı yapısıyla caz, dünya müziğinin vazgeçilmez bir parçası olmuştur.

Türkiye'de de caz, 20. yüzyılın ortalarından itibaren yaygınlaşmaya başladı. Özellikle büyük şehirlerde caz kulüpleri açıldı ve yerli caz müzisyenleri uluslararası sahnede başarı kazandı. Bugün Türkiye'de düzenlenen caz festivalleri, cazın büyüleyici dünyasını daha geniş kitlelere tanıtarak bu zengin müzik türünü kutlamaktadır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.