Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

AnnenMayKantereit - Bitte Bleib - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
A+ A-
E  Am  E  Am  E  Am  E  Am

E
Und du sagst, dass du gehst
                      Am
Und du sagst, dass du meinst, was du sagst, wenn du gehst
E                                                  Am
Und du sagst, dass du hoffst, dass ich das versteh'
E                                                  Am
Und du sagst, dass du hoffst, dass du einer meiner Freunde bleibst
                                          E
Und, dass du mir mal schreibst, wie's dir geht
                                 Am
Und du sagst, es tut dir fürchterlich Leid

E                                    Am
Und dann sagst du zu mir: "sag' doch auch mal was"
         E                                    Am
Und dann denk' ich mir: "Gut, bevor du gehst sag' ich was"

Am                 Dm                        C                        F  E  Eb  E
Bitte bleib, bitte bleib, bitte bleib, bitte bleib nicht, wie du bist

Am                                   Dm                    C          F  E  Eb  E
Und wunder' dich nicht, wenn alles scheiße ist und du mich vermisst

E                                                  Am
Und vielleicht hätte ich das auch nur ganz gern gesagt, aber hab' es nicht

E  Am  E  Am  E  Am  E  Am

E                                                          Am
Eigentlich wollt' ich dir nur sagen: ich hab' dir nicht verzieh'n
E                                             Am
Man könnte sozusagen sagen: ich bin krass bedient
E                                                          Am
Und ich versprech' dir, wenn wir uns das nächste Mal zufällig irgendwo sehen
E                               Am
Dann wird das richtig peinlich

E                                           Am
Und überhaupt dieses: sag doch auch mal was
             E
Ich sag doch dauernd was
                         Am
Ich kann mich langsam selber nicht mehr hören
 
Am                 Dm                        C                        F  E  Eb  E
Bitte bleib, bitte bleib, bitte bleib, bitte bleib nicht, wie du bist
Am                                 Dm
Und ruf mich nicht mitten in der Nacht an 
             C                              F  E  Eb  E
Wenn alles scheiße ist und du mich vermisst
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar