Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Şehinşah - Pirana - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: A | Gbm | F#m Kapo: 0
Şarkı bu döngüyle devam eder,
F#m

Koparmak etimden 
Hepsinin planı bi parça 
Başladım inanmaya 
Zira yeterince katlandım insanlara 
Bulanık sularda yüzerim inatla 
Gelirken peşimden iştahla 
Yüzlerce pirana 
Ağıma düşerken piyasa
Riyakâr avında tüm çetem civarda
Yüzlerce pirana ey
Belirir bir anda 
Etrafını çevirir 
İmkânlar çevirdi bilhassa hepsini silaha 
Erbabıyım hepsinin 
İspatlar tekniğim 
En piçi getirir hizaya
Ki en piçi benimdir burada 
Peşimde yüzlerce pirana
Peşimde yüzlerce pirana
Peşimde yüzlerce pirana 
Raplerim sürükler isyana 
Gülümser sen onu küçümserken sana
Eriştik mükemmel orana 
Kolay değildi günlerce yol ara dolan 
Delirdik çıldırdık fıttırdık ulan
Yenildik yıkıldık yılmadık ama
Seviştik sıvıştık kırmadık 
Yetişkin yılışık kızları
Et ister hepsi bi pirana 
Eminim ararım bi ara
Çeliştik çatıştık zıpladık 
İşledik azılı suçları 
Kırılır kalemim idama
Tek isteğimse bi sigara
Sallayın darağacında
Bozulmaz yine de fiyakam
Beni yaralamaz
Hakkımda atılan iddialar
Israrla sadık kal yapılan plana
Hayallerin varsa satın al takılma fiyata
Marka marka peşinde yüzlerce pirana
Yağır yağır kanıyorum
Aynı akıntıda yıkanıyorum
Saplandım çamura çıkamıyorum 
Isırıyorlar ırgalamıyorum
Sınanır adım her adımım sorun
Hiç birini tanımıyorum
Kural yasa da
Tanımıyorum yargınızı
Bulansam da kana 
Hissediyorum yaşamayı yanıyorken canım
Sanırım sorunun temeli
Kaçıyor her kadın 
Kaçırdım koşulsuz herkesi 
Boğulmak üzere yüzüyorum
Kendimden soğuttum herkesi
Aynadan yansıyan aslıma diyorum 
İnanamıyorum
İnanamıyorum 
Bu yüzü anımsamıyorum
Düşmanım kim anlamıyorum
Oluyor planlamıyorum
İnanamıyorum
İnanamıyorum 
İnanamıyorum!!!
Düşmanlar bir tarafa dursun!
Kendimi tanıyamıyorum
NotlarX
Tab
Söz: Şehinşah
Müzik: Şehinşah
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.