Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Serkan Aydın - Gözyaşım Dinmeden Buğrahan Denizoğlu - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
Gm  F  Eb  Dm  Gm  F  Eb  Bb

Dm
 Hava sisli hep dumanli
Cm
 Dağun kari görünmeyi
Eb
 Her giren bir iz birakti
Bb          Cm        Dm
 Yüreğumden silinmeyi oyy

Gm        F
 Acım oldi derdum oldi
Eb         Dm
 Hepsine ayri ağladum
F             Eb
 Gözyaşum daha dinmeden
Cm         Bb         Dm
Ayrildum yari ağladum oyy

Gm          F
 Nefes varsa ömür karum
Eb          Dm
Gönlüm düşti zora yarım
F         Eb
 Şu virane yüreğumlan
Cm           Bb           Dm
 Düştüysam elbet kalkarum oyy
 
Cm        F
 Şu virane yüreğumlan
Eb           Cm           Bb  Dm
 Düştüysam elbet kalkarum oyyy

Gm  F  Eb  Dm  F  Eb  Cm  Bb  Dm

Dm
 Tutti bırakmayi felek
Cm
 İki yakamdan sallayi
Eb
 Herkes yaşaduğunida 
Bb     Cm         Dm
 Kaderine bağlayi oyy

Gm        F
 Acım oldi derdum oldi
Eb         Dm
 Hepsine ayri ağladum
F             Eb
 Gözyaşum daha dinmeden
Cm         Bb         Dm
Ayrildum yari ağladum oyy

Gm          F
 Nefes varsa ömür karum
Eb          Dm
Gönlüm düşti zora yarım
F         Eb
 Şu virane yüreğumlan
Cm           Bb           Dm
 Düştüysam elbet kalkarum oyy
 
Cm        F
 Şu virane yüreğumlan
Eb           Cm           Bb  Dm
 Düştüysam elbet kalkarum oyyy
NotlarX
Tab
Söz: Fatih Söylemez
Müzik: Fatih Söylemez
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.