Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Fikri Karayel - Yol (Tolga Erzurumlu) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
A+ A-
C  C  Em  Em

C
Bariz telaşım, saydam yaralarımla
   Em
Senden saklanmadım, yol arkadaşım
      C
Şimdi yollar daralır çıkmaz sokaklarında
Em
Tutma bırak içinde kalmayım

C
Geçiyor bir ömür, düşüne düşüne
                 Em
Kalmıyor hiç bir şey benden, yetmiyor birine
    C                                     Em
Biz hep sustuk, yol almadık ve öyle güzel kalmadık

Em
Tutmayın yol verin gidene gidene
C
Cevap da vermem artık gücüme gidene
Am
Yoktur tavsiyem bile beni kaybedene
C               Em
Doldu sığmaz içime

Em
Tutmayın yol verin gidene gidene
C
Cevap da vermem artık gücüme gidene
Am
Hiç mi soru sormadın yüzüne gülene
C               Em
Doldu sığmaz içime

Em  Em  C  C  Am  Am  C  Em

Em         C         Am          Bm
Alıştığım eziyetin felaket olsa nihayetinde
Em            Cm         Am       Bm
Elbet aşkla yıkanır kalp kendine ihanetinde

C                 Em
Yoldur bitmez gidene
NotlarX
Tab
Söz: Fikri Karayel
Müzik:
 Fikri Karayel
Düzenleme:
 Tolga Erzurumlu
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Video Thumbs
Kerem Alagöz - Yol
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar