Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Bahadır Tatlıöz - Çaresi Nerede - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: D | Bm Kapo: 0
A+ A-
Bm        A
Susanlara ağlayanlara sırdaş gerek
Bm           Em                  A
Çeken bilir, ne zor şeydir beklemek

Bm
Yıprandık karmadı sorgusu
G
Sardı kaybetme korkusu
A
Belki hayatın dolgusu bu
Em
Ama benim değil

(Ne senle ne sensiz)

Bm
Hep sabır sabır içimde
F#m
Kaldık bir biçimde
Em
Öldürmeye hançersiz gel
F#m
Gülüşün yeter

Bm
Kapanmaz yaralar içinde
F#m
Kaldık bir biçimde
Em 
En derinde ta içimde
G                         A
Ecel gelmiş, sen biçimde, öldüm

Bm                                     Em
Zaman geçmiyor bak, ne kadar durgun sular
G                 Bm
Belli ki bu son durak

Bm
Yıprandık karmadı sorgusu
G
Sardı kaybetme korkusu
A
Belki hayatın dolgusu bu
Em
Ama benim değil

(Ne senle ne sensiz)

Bm
Geçer dediler de geçti mi sanki
G
İçer dedik hayatla baki
Bm
Kalp akıldan çok insana hakim
G
Bi fırtınalı bi sakin

Bm
İnince gözüne kapkara perde
G
O an ne göktesin ne yerde
Bm
Aklın karışık yarda ve serde
G
Peki bu derdin çaresi nerde
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar