Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Deniz Tekin - İkiyi Geçti - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Gb | F# | Ebm | D#m Kapo: 0
A+ A-
Ebm      Abm         Db         Gb
Öylesine beklemişiz sanki bi garda
B           Abm    Bb       Ebm
Sordurmuşuz treni gelmeyecekmiş
            Abm        Db        Gb
Öyle susup oturmuşuz orda bi bankta
B           Abm   Bb        Ebm
Kaçırırsak treni beklemiycekmiş

Ebm        Abm        Db            Gb
Ağlamışız acımızdan bir tel koptu saçımızdan
B               Bb
Düştü yerlere, düştü yerlere
Ebm           Abm         Db              Gb
Atmışız da tutmuşuz da sallamışız kıçımızdan
B              Bb 
Öyleyse bile, öyleyse bile

Ebm              Abm         Ebm         Ab
Ben ister miydim böyle olsun ah canım ah gülüm
B        Abm        Bb         Ebm
Kaderim uğraşacak bir beni seçti
                 Abm                Ab
Ben ister miydim böyle olsun istemezdim
B       Abm     Bb     Ebm
Saatim çoktan ikiyi geçti

Ebm      Abm         Db         Gb
Öylesine beklemişiz sanki bi garda
B           Abm    Bb       Ebm
Sordurmuşuz treni gelmeyecekmiş
             Abm         Db       Gb
Ne gitmişiz ne kalmışız öyle sokakta
B         Abm        Bb           Ebm
Bi bilene sorduysam da söylemiycekmiş

Ebm        Abm        Db            Gb
Ağlamışız acımızdan bir tel koptu saçımızdan
B               Bb
Düştü yerlere, düştü yerlere
Ebm           Abm         Db              Gb
Atmışız da tutmuşuz da sallamışız kıçımızdan
B              Bb
Öyleyse bile, öyleyse bile

Ebm              Abm         Ebm         Ab
Ben ister miydim böyle olsun ah canım ah gülüm
B        Abm        Bb         Ebm
Kaderim uğraşacak bir beni seçti
                 Abm            Ab
Ben ister miydim böyle gündüz gece
B       Abm     Bb     Ebm
Saatim çoktan ikiyi geçti

Ebm              Abm         Ebm         Ab
Ben ister miydim böyle olsun ah canım ah gülüm
B        Abm        Bb         Ebm
Kaderim uğraşacak bir beni seçti
                 Abm                Ab
Ben ister miydim böyle olsun istemezdim
B       Abm     Bb     Ebm
Saatim çoktan ikiyi geçti

B       Abm     Bb     Ebm
Saatim çoktan ikiyi geçti
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar