Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Tual - Sen Vaktinden Çok Sonra Gelen - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Eb | D# | Cm Kapo: 0
A+ A-
Cm   Ab   Bb   Cm
 
Cm                Fm
Ne geceler ne gündüzler gördüm
G                      Cm
En vazgeçilmez yeminlerden döndüm
                        Fm
Görmedim senin gibi sevmedim hiç kimseyi
G                    Cm
Yapayalnızım şimdi unuttum gülmeyi

Cm                 Fm
Ne sevdalar ne ümitler gömdüm
G                    Cm
Aşkı yalansız duygulardan ördüm
                        Fm
Görmedim senin gibi sevmedim hiç kimseyi
G                    Cm
Yapayalnızım şimdi unuttum gülmeyi

Cm                       Ab
Sen vaktinden çok sonra gelen
                      Bb
Sevdalı bir yağmur gibisin
                    Cm
Çisil çisil gözlerimden 
Cm                  Ab
Sen çıldırmış şairlerin
                  Bb
Titreyen mısralarında 
                Cm
Bahsettiği o perisin
 
Fm           Bb              Eb              Ab
Pencereler önünde çürürken, senden kalan çiçekler
         Fm        G        Cm      Dm  C
Hayalin gözlerimin önünde, hala ağlıyorum
Fm           Bb              Eb               Ab
Pencereler önünde çürürken, o güzelim yılların
        Fm         G      Cm    Dm    C
Hayali gözlerimin önünde, bize ağlıyorum
 
Cm                 Fm
Ne baharlar ne tutkular gördüm 
G                    Cm
Her yeni günde uykulardan döndüm 
                          Fm
Gülmedi senin gibi kalmadı bende kimse 
G                      Cm      
Yapayalnızım şimdi eski bir resimde
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar