Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Eypio - Ya Evde Yoksan - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: E | Dbm | C#m Kapo: 0
A+ A-
Abm            A   Abm
Ömrümün bu aralar kışındayım
                   A    Dbm  Abm
Ak düşse saçıma bu genç yaşımda
                  A    Abm
Düşsün çekeriz eğer suçumsa
                   A    F#m  Abm
Yerim dost için dinamiti lokumsa

Abm                  A           Abm
Dokunma derdim var burda rapin membaa
                     A      Dbm     bm
Armut dedin çıkma onun hep elinde elma
                       A      Abm
Kafam bozuksa attım kağıda parmağı
                             A   F#m  Abm
İğne batsa zannediyo gerdiler çarmağa

Abm                     A          Abm
Arada yazıyorum ve var bi çizen armağan
                      A     Dbm    Abm
Prenses arar öpecek yok ki tek bi kurbağa
                       A   Abm
Dereyi göremeden sıvarsın paçanı ırmağa
                         A   F#m   Abm
Hepte kalbi kırmaya var meyil ısırmaya

Abm                    A         Abm
Ayaklı gazetenle üstelikte kırkayak
                         A    Dbm   Abm
Bi söyle ney ki derdin bizde onu bi anlayak
                      A  Abm
Uslanmayana var dayak maniyle tek kıyak
                          A    F#m   
Canlı ver onu biz sayakta yıktı kuponu ilk ayak

Abm                  A        Abm
Atın neresine söyle kondu kelebek
                       A   Dbm   Abm
Gerekli elemek ama yetmiyor ki dilemek
                       A  Abm
Bence denemek gerekli ver ona bi emek
                        A   F#m   Abm
Şarttır yazmadan önce kalemi bilemek

Abm            A   Abm
Ömrümün bu aralar kışındayım
                   A    Dbm  Abm
Ak düşse saçıma bu genç yaşımda
                  A    Abm
Düşsün çekeriz eğer suçumsa
                   A    F#m  Abm
Yerim dost için dinamiti lokumsa

Abm                A          Abm
Böyle yazanların hepte kafada noksan
                          A   Dbm  Abm
Alaca karanlıklarında ışığı yaksam
                          A  Abm
Bıraksan istediğim gibi ben akşam
                         A   F#m   Abm
Kapını raple çaldım ya evde yoksan
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.